Hoe maak je van je UiTPAS-communicatie een succes? Wanneer je op elk moment communicatie voert voor iedereen in elke fase van de UiTPAS-klantreis, afgestemd op verschillende doelgroepen, heb je het volledige plaatje gedekt.
Makkelijker gezegd dan gedaan? Raadpleeg onze inspiratie-artikels op deze pagina, neem deel aan de UiTPAS-Academy of vraag een begeleiding op maat over UiTPAS-communicatie.
UiTPAS in je gemeentelijke communicatie
Integreer UiTPAS structureel in je gemeentelijke communicatie om (nieuwe) inwoners het hele jaar door te informeren en te inspireren.
Hoe zichtbaar is UiTPAS?
Trek de aandacht! Veel inwoners ontdekken UiTPAS op een locatie of evenement, dankzij bijvoorbeeld opvallende vlaggen of originele promostands.
De segmentatietool
Stuur gerichte mailcampagnes naar een zelfgekozen doelgroep te op basis van UiTPAS-data.
Met UiTPAS in de pers
Gebruik de kracht van de (lokale) pers om de bekendheid van UiTPAS te vergroten en je inwoners te informeren.
9 tips om je UiTPAS-houders te activeren
9 strategieën om je UiTPAS-houders te stimuleren om actief te participeren.
UiTPAS klantreis
De UiTPAS-klantreis of customer journey bestaat uit meerdere stappen.
- Het begint bij het moment dat iemand nog niet weet dat de UiTPAS bestaat maar mogelijk interesse heeft in vrijetijdsactiviteiten.
- Vervolgens gaat de klant op zoek naar informatie, overweegt de voordelen van de UiTPAS en besluit uiteindelijk om UiTPAS aan te schaffen.
- Maar de reis stopt niet bij de aankoop. De ideale gebruiker blijft UiTPAS actief gebruiken voor verschillende activiteiten, spaart punten en ruilt ze om, wordt loyaal aan het programma en wordt zelfs een ambassadeur door UiTPAS aan te bevelen bij vrienden en familie.
Praktijkvoorbeelden
Hoe pakken andere steden, gemeenten en regio's het aan?
UiTPAS-punten sparen met QR-codes in de praktijk
Een UiTPAS-activiteit op een locatie zonder spaarzuil? Afficheer een QR-spaarcode en pashouders kunnen eenvoudig punten sparen via de mobiele UiTPAS-app.
Scherpenheuvel-Zichem vindt UiTPAS-ambassadeur op bijzondere manier
Een UiTPAS-houder uit Scherpenheuvel-Zichem die het systeem aanvankelijk op een oneigenlijke manier gebruikte werd trotse ambassadeur.
Met deze tips verrijk je jouw gemeentelijke UiTPAS-website
De lokale UiTPAS-websites zijn een belangrijk informatiekanaal voor (toekomstige) pashouders. Lees onze aanbevelingen om de informatie op je website te verrijken en up-to-date te houden.
UiTPAS-korting vervangt seizoensabonnement bij cultuurhuizen in de Druivenstreek
Vrijetijdsregio Druivenstreek zet dit seizoen volop in op UiTPAS: meer flexibiliteit dankzij 10% korting voor alle UiTPAS-houders bij de aankoop van tickets.
Bornem boost UiTPAS-bekendheid met een inspirerende campagne
Nog niet iedereen is bekend met UiTPAS en de diverse voordelen die het te bieden heeft. Bornem besloot hier verandering in te brengen en lanceerde een inspirerende campagne.
De UiTPAS-maand van UiTPAS regio Zuidwest
UiTPAS regio Zuidwest viert 2 miljoen gespaarde punten met een maand vol exclusieve voordelen.
UiTPAS-punten voor het goede doel
Wist je dat pashouders ook hun steentje kunnen bijdragen aan goede doelen via UiTPAS? En met de nieuwe handige UiTPAS-app wordt dit bovendien nog eenvoudiger!
UiTPAS verrijkt cultuurbeleving in Waregem
Jorge De Wintere, communicatieverantwoordelijke van Cultuurcentrum De Schakel, deelt hoe ze de integratie van UiTPAS in hun activiteiten hebben aangepakt. "Het valt op dat UiTPAS ons helpt om een gevarieerder publiek te bereiken."