Hoe maak je van je UiTPAS-communicatie een succes? Wanneer je op elk moment communicatie voert voor iedereen in elke fase van de UiTPAS-klantreis, afgestemd op verschillende doelgroepen, heb je het volledige plaatje gedekt.

Makkelijker gezegd dan gedaan? Raadpleeg onze inspiratie-artikels op deze pagina, neem deel aan de UiTPAS-Academy of vraag een begeleiding op maat over UiTPAS-communicatie.

De principes van UiTPAS-communicatie

06 mrt. 2020

UiTPAS steeds top of mind bij je publiek: zo doe je dat.

Meer lezen

UiTPAS in je gemeentelijke communicatie

Integreer UiTPAS structureel in je gemeentelijke communicatie om (nieuwe) inwoners het hele jaar door te informeren en te inspireren.

Meer lezen

Hoe zichtbaar is UiTPAS?

Trek de aandacht! Veel inwoners ontdekken UiTPAS op een locatie of evenement, dankzij bijvoorbeeld opvallende vlaggen of originele promostands.

Meer lezen

De segmentatietool

Stuur gerichte mailcampagnes naar een zelfgekozen doelgroep te op basis van UiTPAS-data.

Meer lezen
Tips & tricks

Met UiTPAS in de pers

08 apr. 2024

Gebruik de kracht van de (lokale) pers om de bekendheid van UiTPAS te vergroten en je inwoners te informeren.

Meer lezen
Aan de slag

9 tips om je UiTPAS-houders te activeren

15 nov. 2023

9 strategieën om je UiTPAS-houders te stimuleren om actief te participeren.

Meer lezen

UiTPAS klantreis

De UiTPAS-klantreis of customer journey bestaat uit meerdere stappen.

  • Het begint bij het moment dat iemand nog niet weet dat de UiTPAS bestaat maar mogelijk interesse heeft in vrijetijdsactiviteiten.
  • Vervolgens gaat de klant op zoek naar informatie, overweegt de voordelen van de UiTPAS en besluit uiteindelijk om UiTPAS aan te schaffen.
  • Maar de reis stopt niet bij de aankoop. De ideale gebruiker blijft UiTPAS actief gebruiken voor verschillende activiteiten, spaart punten en ruilt ze om, wordt loyaal aan het programma en wordt zelfs een ambassadeur door UiTPAS aan te bevelen bij vrienden en familie.

Praktijkvoorbeelden

Hoe pakken andere steden, gemeenten en regio's het aan?

Praktijkvoorbeeld

UiTPAS-punten sparen met QR-codes in de praktijk

01 sep. 2022

Een UiTPAS-activiteit op een locatie zonder spaarzuil? Afficheer een QR-spaarcode en pashouders kunnen eenvoudig punten sparen via de mobiele UiTPAS-app.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Scherpenheuvel-Zichem vindt UiTPAS-ambassadeur op bijzondere manier

14 mei 2024

Een UiTPAS-houder uit Scherpenheuvel-Zichem die het systeem aanvankelijk op een oneigenlijke manier gebruikte werd trotse ambassadeur.

Meer lezen
Tips & tricks

Met deze tips verrijk je jouw gemeentelijke UiTPAS-website

02 mei 2024

De lokale UiTPAS-websites zijn een belangrijk informatiekanaal voor (toekomstige) pashouders. Lees onze aanbevelingen om de informatie op je website te verrijken en up-to-date te houden.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiTPAS-korting vervangt seizoensabonnement bij cultuurhuizen in de Druivenstreek

26 jan. 2024

Vrijetijdsregio Druivenstreek zet dit seizoen volop in op UiTPAS: meer flexibiliteit dankzij 10% korting voor alle UiTPAS-houders bij de aankoop van tickets.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Bornem boost UiTPAS-bekendheid met een inspirerende campagne

15 dec. 2023

Nog niet iedereen is bekend met UiTPAS en de diverse voordelen die het te bieden heeft. Bornem besloot hier verandering in te brengen en lanceerde een inspirerende campagne.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

De UiTPAS-maand van UiTPAS regio Zuidwest

13 nov. 2023

UiTPAS regio Zuidwest viert 2 miljoen gespaarde punten met een maand vol exclusieve voordelen.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiTPAS-punten voor het goede doel

06 nov. 2023

Wist je dat pashouders ook hun steentje kunnen bijdragen aan goede doelen via UiTPAS? En met de nieuwe handige UiTPAS-app wordt dit bovendien nog eenvoudiger!

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiTPAS verrijkt cultuurbeleving in Waregem

18 okt. 2023

Jorge De Wintere, communicatieverantwoordelijke van Cultuurcentrum De Schakel, deelt hoe ze de integratie van UiTPAS in hun activiteiten hebben aangepakt. "Het valt op dat UiTPAS ons helpt om een gevarieerder publiek te bereiken."

Meer lezen