Tip 1: Zorg voor een aantrekkelijk voordelenpakket

Begin met het verbeteren van de waarde van je UiTPAS voor iedereen door te focussen op de omruilvoordelen. Zorg ervoor dat omruilvoordelen aantrekkelijk zijn voor een breed publiek én zorg voor omruilvoordelen gericht op specifieke doelgroepen zoals gezinnen, jongeren of senioren. Bedenk ook voldoende opties voor een klein puntenaantal van 5 tot 10 punten.

Denk ook aan welkomstvoordelen, waarbij pashouders snel de aankoopprijs van de UiTPAS in de vorm van voordelen terugverdienen.

Voorzie ten slotte online omruilvoordelen die pashouders meteen kunnen verzilveren in de app.

Extra tip: betrek lokale organisatoren bij het creatieve proces om nieuwe voordelen te bedenken.

© Lies Engelen Photography

Tip 2: Communiceer over voordelen

Nieuwe voordelen kan je best steeds actief communiceren. Maak gebruik van verschillende communicatiekanalen zoals het UiT- of vrijetijdsmagazine, je UiTPAS-website, sociale media, de UiTPAS-segmentatiemails (zie tip 3) en maak ten slotte werk van de zichtbaarheid van de voordelen op de UiTPAS-locatie.

© Lies Engelen Photography

Tip 3: Verstuur segmentatiemails

Houd de pashouders op de hoogte met communicatie op maat. Combineer goed gekozen pashoudersegmenten met effectieve marketingmails om omruilvoordelen in de kijker te zetten.

Tip 4: Zet in op nieuwsbrieven

Haak in op regionale nieuwsbrieven of verwijs naar de UiTinVlaanderen-nieuwsbrief om pashouders op de hoogte te houden. Inspireer hen met activiteiten waar UiTPAS-korting of omruilvoordelen beschikbaar zijn.

Tip 5: Zorg voor zichtbaarheid van UiTPAS op locatie

Wil je dat mensen meer gebruik maken van de UiTPAS, zorg dan dat de spaarlocaties en voordelen goed zichtbaar zijn.

© Lies Engelen Photography

Tip 6: Leid je pashouders naar de UiTPAS-app

Moedig pashouders aan de UiTPAS-app te gebruiken. Houd ze dichterbij door de app te promoten en profiteer van de recente aanpassingen van de app.

Tip 7: Inspireer op sociale media

Kies gericht voor één of twee sociale media-platforms en post regelmatig over nieuwe voordelen, organisatoren, en tips om punten te sparen en ruilen. Gebruik de inspiratie en tips van UiTPAS regio Zuidwest en het marcom-team van publiq.

Tip 8: Zet tijdelijke acties op

Overweeg tijdelijke acties en specifieke voordelen voor doelgroepen zoals anderstaligen, jongeren, of senioren. Denk creatief en betrek lokale organisaties bij je aanbod.

Tip 9: Update je printcommunicatie

Zorg voor consistente communicatie over UiTPAS in je gemeentemagazine of UiT-folder. Voeg een standaard blok toe met een korte uitleg en het UiTPAS-logo bij evenementen waar punten kunnen worden gespaard.

Het gemeentemagazine is het meest gelezen communicatiekanaal, dus maak hier optimaal gebruik van. Creëer een vaste rubriek, bijvoorbeeld "Haal meer uit je UiTPAS," en stel voor een estafette van interviews te organiseren. Laat verschillende mensen aan het woord komen, zoals organisatoren van evenementen, bezoekers met kortingen, regionale UiTPAS-trekkers, en deelnemers aan activiteiten. Dit zet diverse aspecten van de vrijetijdsdiensten in de schijnwerpers.

Stel dit idee voor aan de communicatiecollega's en werk aan een langlopende samenwerking. Als UiTPAS-verantwoordelijke kun je de content en contacten voor interviews beheren, waardoor het voor de redactie eenvoudiger wordt om inhoud te verzamelen.

UiTPAS in je gemeentelijke communicatie

Integreer UiTPAS structureel in je gemeentelijke communicatie om (nieuwe) inwoners het hele jaar door te informeren en te inspireren.

Meer lezen

Hoe zichtbaar is UiTPAS?

Maak van UiTPAS een blikvanger op jouw locatie.

Meer lezen

De Segmentatietool

Stuur gerichte mailcampagnes naar een zelfgekozen doelgroep te op basis van UiTPAS-data.

Meer lezen