Aan de slag

Nieuw publiek overtuigen met UiTcommunicatie

20 nov. 2023

Hoe kan slimme lokale UiTcommunicatie het verschil maken in het bereiken en overtuigen van nieuw publiek? In dit artikel leer je waarom je met gemeentelijke UiTkanalen met relatief weinig moeite drempels verlaagt en vrijetijdsparticipatie vergroot voor een groot segment van je bevolking.

Meer lezen
Aan de slag

9 tips om je UiTPAS-houders te activeren

15 nov. 2023

UiTPAS is een waardevol initiatief dat zijn volledige potentieel enkel kan bereiken wanneer pashouders actief participeren. 9 strategieën om je UiTPAS-houders te stimuleren en hen aan te moedigen hun (digitale) kaart optimaal te benutten.

Meer lezen
Aan de slag

Hoe maak ik UiTPAS bekend bij een breed en divers publiek?

29 sep. 2023

Wil je met UiTPAS een groter en diverser publiek bereiken? Je communicatie is hierbij uiteraard van groot belang. Breng je publiek in kaart en houd de groepen die je graag wil bereiken in je achterhoofd, wanneer je nadenkt over taal- en beeldgebruik. Want UiTPAS is er voor iedereen!

Meer lezen
Aan de slag

Maximaliseer je UiTPAS: verzamel e-mailadressen voor meer betrokkenheid

18 sep. 2023

Activeer UiTPAS-houders en bereik een breder publiek: ontdek waarom en hoe je e-mailadressen kunt verzamelen voor gepersonaliseerde voordelen en grotere betrokkenheid.

Meer lezen
Aan de slag

Vrije tijd stopt niet bij de gemeentegrens

03 aug. 2023

Hoe kan je buitengemeentelijke vrijetijdsactiviteiten tonen in je gemeentelijke UiTagenda?

Meer lezen
Aan de slag

Bereik een breed publiek met publicatie op meer dan 1000 kanalen

20 jun. 2023

Bereik meer mensen met je activiteiten: maak gebruik van de UiTdatabank voor een grootschalige publicatie en om te verschijnen in specifieke agenda's voor een bepaald doelpubliek.

Meer lezen
Aan de slag

De kracht van het UiTlabel

16 mei 2023

Gebruik het UiTlabel voor efficiënte én herkenbare vrijetijdscommunicatie.

Meer lezen
Aan de slag

Meer visibiliteit met je artikel

06 mrt. 2023

Activiteiten geautomatiseerd ophalen in je artikel? Een oplossing voor bloggers die nog méér geeft dan tijdwinst alleen.

Meer lezen
Aan de slag

Verandering begint bij (kijken naar) jezelf

29 nov. 2021

Wat zijn de sterktes van jouw organisatie, wat de zwaktes? In de afgelopen “Expeditie Jong & divers publiek” brachten publiq en hybried vzw verschillende cultuurorganisaties rond de tafel voor een zelfanalyse – om vervolgens de juiste aanpak te bepalen voor het bereiken van een jong(er) en divers(er) publiek. Handig hulpmiddel voor zo’n organisatieanalyse bleek het ‘7S’-model van het beroemde consultancybureau McKinsey.

Meer lezen
Aan de slag

Relance: opnieuw eropuit met UiTPAS

18 mei 2021

Steeds meer vrijetijdsinitiatieven kunnen (binnenkort) terug de deuren openen. Een echte relance kondigt zich aan! Hoe breng je UiTPAS opnieuw en op tijd terug onder de aandacht bij je publiek?

Meer lezen
Aan de slag

Taaliconen: cultuur en vrije tijd als taaloefenkans

09 jan. 2021

Krijg je veel anderstalig publiek over de vloer of wil je anderstaligen beter wegwijs maken in je aanbod? Dan zijn de taaliconen de ideale gids.

Meer lezen
Aan de slag

Voer je online activiteiten in via de UiTdatabank

04 jun. 2020

Een virtuele tentoonstelling of een concert, online lezing of workshop hoort ook thuis in de UiTdatabank.

Meer lezen