Laatst gewijzigd op 17 april 2024

In de wereld van UiTPAS is er een schat aan kansen die wachten om benut te worden. Wil je weten hoe je het meer uit je UiTPAS-programma kunt halen? Het antwoord ligt in één simpel woord: e-mailadressen.

Leer waarom het verzamelen van e-mailadressen essentieel is voor het activeren van UiTPAS-houders en het bereiken van een breder publiek.

Waarom zou een pashouder zijn e-mailadres opgeven of zijn UiTPAS registreren?

  1. Kaartloze ervaring: online kan de pashouder zo steeds zijn puntensaldo raadplegen, online voordelen omruilen en punten sparen zonder kaart.
  2. Gepersonaliseerde voordelen: UiTPAS-houders kunnen e-mails met tips en inspiratie op maat ontvangen over interessante activiteiten en omruilvoordelen. Het maakt hun UiTPAS-ervaring persoonlijker en waardevoller.
  3. Kansenstatuut updates: UiTPAS-houders willen op de hoogte blijven van hun kansenstatuut. Door dit via e-mail te verstrekken, maak je het gemakkelijker voor hen om hun voordelen te begrijpen en te benutten.
  4. Heldere informatie bij aankopen: e-mailadressen helpen je om aankoopbevestigingen direct naar je pashouders te sturen. Het is handig en efficiënt, ze hebben alle nodige informatie steeds bij de hand.
© Lies Engelen Photography

Waarom heeft jouw UiTPAS-stad, -gemeente of -regio baat bij het verzamelen van e-mailadressen?

  1. Segmentatiemails: met UiTPAS kun je gerichte segmentatiemails versturen en specifieke omruilvoordelen promoten voor je eigen regio, naar een gerichte doelgroep. Hoe meer e-mailadressen je verzamelt, hoe meer pashouders je op die manier bereikt in je regio en ver daarbuiten: bij voordelen met bovenlokale uitstraling kan je ook doelgroepen buiten je eigen regio aanschrijven.
  2. Verhoogde betrokkenheid: inspiratiemails houden meer van je pashouders betrokken bij UiTPAS-activiteiten. Ze blijven geïnformeerd en geïnteresseerd in wat je te bieden hebt.
  3. Vereenvoudigde communicatie: personen met een kansenstatuut worden automatisch op de hoogte gebracht van hun status via e-mail. Het vermindert de behoefte aan direct contact met jou, een baliemedewerker, ...

Praktische tips voor UiTPAS-medewerkers

  • Bij de registratie van nieuwe pashouders, vul altijd waar mogelijk hun e-mailadressen in.
  • Moedig (nieuwe) pashouders aan om zich te registreren op uitpas.be of de UiTPAS-app te downloaden.
  • Maak gebruik van de welkomstmail die pashouders ontvangen om hun UiTPAS te registreren - één klik is genoeg!

Zo registreer je een e-mailadres:

  • Waar kan ik het e-mailadres invullen in de balie applicatie?
    Onderaan in de tweede stap van het invulscherm van de UiTPAS-balie app.
  • Wat als iemand écht geen mailadres heeft?
    Stel: papa Hans en dochter Ines komen aan de balie een UiTPAS kopen. Ines heeft geen e-mailadres. Vader Hans en dochter Ines kunnen vandaag met hetzelfde e-mailadres in de balie worden geregistreerd. Via het familieaccount in de UiTPAS-app kan papa Hans het UiTPAS-profiel van zijn dochter toevoegen, zo kan hij via de app ook voor haar punten sparen. Om de UiTPAS op uitpas.be via UiTID te registreren is echter wel een uniek mailadres nodig. Je kan daarom een alias aanmaken voor de dochter op basis van het mailadres van de vader. Dit systeem werkt voor Hotmail, Gmail en Outlook.
    Hoe maak je een alias?
    het e-mailadres van de papa is bijvoorbeeld papahans@gmail.com. Je kunt achter papahans een '+' zetten, en daarachter de naam van de dochter. Bijvoorbeeld papahans+ines@gmail.com. Alle post die naar het adres van Ines (de alias) wordt gestuurd, komt gewoon in de inbox van papa Hans terecht.

Voorbeeldzinnen om je als baliemedewerker op weg te helpen

Het is niet altijd evident om de e-mailadressen van pashouders te vragen en in te vullen. Sommige pashouders hebben geen e-mailadres of willen het liever niet delen. Het is daarom belangrijk om voor de pashouder te benadrukken welke voordelen deze kan genieten door een e-mailadres te delen.

Onderstaande voorbeelden kunnen baliemedewerkers helpen bij het vragen naar een e-mailadres.

  • "Zou je ons je mailadres kunnen geven? Op die manier kunnen we je op de hoogte houden van alle toffe evenementen en activiteiten in de buurt waar je punten kunt sparen en voordelen kunt ruilen."
  • "Heb je een mailadres? We sturen af en toe leuke suggesties voor evenementen en handige updates over het sparen van UiTPAS-punten. Zo mis je niks! Je kunt je ook steeds afmelden van de mails."
  • "Heb je een mailadres waarop we je af en toe wat tips en nieuwtjes over UiTPAS kunnen sturen? Het is een handige manier om het meeste uit je UiTPAS te halen!"

Meer inspiratie waarbij e-mailadressen van belang zijn:

Praktijkvoorbeeld

UiTPAS-punten sparen met QR-codes in de praktijk

01 sep. 2022

Een UiTPAS-activiteit op een locatie zonder spaarzuil? Afficheer een QR-spaarcode en pashouders kunnen eenvoudig punten sparen via de mobiele UiTPAS-app.

Meer lezen
Tips & tricks

Punten sparen via de UiTPAS-app

03 jan. 2022

Kaart niet op zak? Pashouders kunnen eenvoudig punten sparen via de mobiele UiTPAS-app!

Meer lezen
Tips & tricks

De 7 beste ingrediënten voor een geslaagde segmentatiemail

03 mei 2019

...en hoe je ze succesvol toepast met de UiTPAS segmentatietool.

Meer lezen