Dankzij de ondersteuning van publiq en de kennisdeling met partners uit het UiTnetwerk groeide UiT in Oostende tot een belangrijk tandwiel dat onze vrijetijdscommunicatie doet draaien.
Hoe het Meetjeslandse UiTnetwerk een regionaal UiTmagazine maakt
Een initiatief volledig van onderuit opgebouwd en gedragen door organisatoren die lid zijn van het regionale UiTnetwerk van COMEET.

Samen meer publiek bereiken: het Meetjeslandse UiTnetwerk
In het Meetjesland wordt volop ingezet op samenwerking tussen organisatoren, met als doel: meer publiek bereiken en slimme vrijetijdscommunicatie voeren.

Meetjesland maakt jongeren warm voor cultuur
Hoe jongeren warm maken voor het cultuur- en vrijetijdsaanbod in jouw gemeente? Dat begint met gerichte communicatie. Maar wat als je de jongeren zélf nu eens kon betrekken als ambassadeurs en curators van je aanbod en bij het creëren van je content? Het Meetjesland deed de test, met succes.

Nieuw UiTmagazine en website zet vrijetijdsregio Druivenstreek op de kaart
UiT in de Druivenstreek is online en in print dé gids voor vrije tijd in de Druivenstreek.

UiT in Leuven en UiTPAS versterken elkaar
Karen Raymaekers, coördinator van UiTPAS regio Leuven, en Hanna van Zutphen, stafmedewerker cultuurcommunicatie bij de Stad Leuven, inspireerden ons op het publiqForum hoe ze UiTPAS en UiT in Leuven inzetten om de deelname aan vrijetijdsactiviteiten van de bewoners te bevorderen.

De 360° UiT-strategie van Kontich
“Gedeelde verantwoordelijkheid” en “denken vanuit de burger” zijn dé uitgangspunten die van UiT in Kontich een succes maken, vertellen Sara Peeters en Kevin Celis van de gemeente Kontich.

Stad Hasselt vernieuwt UiTcommunicatie
Stad Hasselt neemt je mee in de nieuwe UiT-strategie en geeft een inkijk in het vernieuwde UiT-magazine.

Meer impact dankzij efficiëntere UiTcommunicatie in Merksplas
"Een goedgevulde UiTagenda, tijdswinst en efficiëntie voor alle partijen zijn het resultaat van onze inspanningen."

Regiocampagne Cultuur geeft Energie
Meer publiek naar de zalen: wat vorig jaar nog een bescheiden postcorona-campagne was, is inmiddels uitgegroeid tot een stevige jaarlijkse actie van de cultuurhuizen in de regio’s Meetjesland en Leie Schelde.
Hoe de Beleef Weer Meer-campagne cultuurparticipatie opnieuw mee aanzwengelde
Hoe brengen we mensen opnieuw bij het cultuuraanbod, na een wereldwijde pandemie en meerdere lockdowns? Die vraag leidde begin 2022 tot de campagne Beleef Weer Meer.

Mini audit UiT-communicatie in Herentals
Om publiek en aanbod nog dichter bij elkaar te brengen, ging Stad Herentals samen met publiq rond de tafel zitten op zoek naar antwoorden op de vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’
UiT in Leuven krijgt een nieuw jasje
Al jarenlang is UiT in Leuven dé vrijetijdsagenda voor alle Leuvenaars of iedereen die ooit wel eens in Leuven komt. Nu nog inspirerender dankzij de gloednieuwe look & feel!