Dankzij de ondersteuning van publiq en de kennisdeling met partners uit het UiTnetwerk groeide UiT in Oostende tot een belangrijk tandwiel dat onze vrijetijdscommunicatie doet draaien.
Stad Oostende
Praktijkvoorbeeld

Hoe het Meetjeslandse UiTnetwerk een regionaal UiTmagazine maakt

02 mei 2025

Een initiatief volledig van onderuit opgebouwd en gedragen door organisatoren die lid zijn van het regionale UiTnetwerk van COMEET.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Samen meer publiek bereiken: het Meetjeslandse UiTnetwerk

03 mrt. 2025

In het Meetjesland wordt volop ingezet op samenwerking tussen organisatoren, met als doel: meer publiek bereiken en slimme vrijetijdscommunicatie voeren.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Meetjesland maakt jongeren warm voor cultuur

21 feb. 2025

Hoe jongeren warm maken voor het cultuur- en vrijetijdsaanbod in jouw gemeente? Dat begint met gerichte communicatie. Maar wat als je de jongeren zélf nu eens kon betrekken als ambassadeurs en curators van je aanbod en bij het creëren van je content? Het Meetjesland deed de test, met succes.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Nieuw UiTmagazine en website zet vrijetijdsregio Druivenstreek op de kaart

15 jan. 2024

UiT in de Druivenstreek is online en in print dé gids voor vrije tijd in de Druivenstreek.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiT in Leuven en UiTPAS versterken elkaar

10 jan. 2024

Karen Raymaekers, coördinator van UiTPAS regio Leuven, en Hanna van Zutphen, stafmedewerker cultuurcommunicatie bij de Stad Leuven, inspireerden ons op het publiqForum hoe ze UiTPAS en UiT in Leuven inzetten om de deelname aan vrijetijdsactiviteiten van de bewoners te bevorderen.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

De 360° UiT-strategie van Kontich

27 apr. 2023

“Gedeelde verantwoordelijkheid” en “denken vanuit de burger” zijn dé uitgangspunten die van UiT in Kontich een succes maken, vertellen Sara Peeters en Kevin Celis van de gemeente Kontich.

Meer lezen
(c) Stad Hasselt
Praktijkvoorbeeld

Stad Hasselt vernieuwt UiTcommunicatie

17 mrt. 2023

Stad Hasselt neemt je mee in de nieuwe UiT-strategie en geeft een inkijk in het vernieuwde UiT-magazine.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Meer impact dankzij efficiëntere UiTcommunicatie in Merksplas

17 mrt. 2023

"Een goedgevulde UiTagenda, tijdswinst en efficiëntie voor alle partijen zijn het resultaat van onze inspanningen."

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Regiocampagne Cultuur geeft Energie

31 jan. 2023

Meer publiek naar de zalen: wat vorig jaar nog een bescheiden postcorona-campagne was, is inmiddels uitgegroeid tot een stevige jaarlijkse actie van de cultuurhuizen in de regio’s Meetjesland en Leie Schelde.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Hoe de Beleef Weer Meer-campagne cultuurparticipatie opnieuw mee aanzwengelde

25 jan. 2023

Hoe brengen we mensen opnieuw bij het cultuuraanbod, na een wereldwijde pandemie en meerdere lockdowns? Die vraag leidde begin 2022 tot de campagne Beleef Weer Meer.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Mini audit UiT-communicatie in Herentals

23 nov. 2022

Om publiek en aanbod nog dichter bij elkaar te brengen, ging Stad Herentals samen met publiq rond de tafel zitten op zoek naar antwoorden op de vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’

Meer lezen
Persbericht

UiT in Leuven krijgt een nieuw jasje

23 nov. 2022

Al jarenlang is UiT in Leuven dé vrijetijdsagenda voor alle Leuvenaars of iedereen die ooit wel eens in Leuven komt. Nu nog inspirerender dankzij de gloednieuwe look & feel!

Meer lezen