Praktijkvoorbeeld

Meetjesland maakt jongeren warm voor cultuur

21 feb. 2025

Hoe jongeren warm maken voor het cultuur- en vrijetijdsaanbod in jouw gemeente? Dat begint met gerichte communicatie. Maar wat als je de jongeren zélf nu eens kon betrekken als ambassadeurs en curators van je aanbod en bij het creëren van je content? Het Meetjesland deed de test, met succes.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Transparante personalisatie op UiTinVlaanderen

11 feb. 2025

Bij UiTinVlaanderen geven we bezoekers niet alleen gepersonaliseerde aanbevelingen, maar ook controle en inzicht in hoe hun data worden gebruikt. Met onze nieuwe instapervaring helpen we hen gericht activiteiten te vinden, terwijl organisatoren en lokale besturen profiteren van een beter afgestemd en betrokken publiek.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Boost UiTPAS Hasselt: Succesvolle activatie van pashouders

15 jan. 2025

Meer sparen en ruilen dankzij gerichte acties om UiTPAS zichtbaarder te maken: we testten het uit in Hasselt.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Hoe maak je je bestaand aanbod prikkelvriendelijk?

06 jan. 2025

Kunstencentrum Buda heeft een mooi en gesmaakt filmaanbod voor alle leeftijden. Dat kneden ze nu tot een neuro-inclusief of prikkelvriendelijk geheel. Hoe ze dat aanpakken, lees je hier.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Hoe museumpas met lead generation bouwt aan een community van potentiële klanten

16 dec. 2024

Wat is de strategie achter lead generation bij museumpas? Ontdek praktische tips en inzichten voor zowel grote als kleinere acties, geschikt voor organisaties van elke omvang.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Connecteren met jongeren: zo doet theater arsenaal het

11 dec. 2024

Een jongerenwerking opzetten met als doel een bredere afspiegeling van de Mechelse bevolking in de zaal te krijgen. Daar werkte theater arsenaal de afgelopen jaren naartoe. Wat steek jij op van hun parcours?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Cultuureducatie bij OKAN-leerlingen: wat is het succesrecept?

26 nov. 2024

Al 15 jaar creëert hij voorstellingen met OKAN-leerlingen. Met anderstalige nieuwkomers dus. Dat maakt van Pol Coussement, de algemeen coördinator van Passerelle, de ideale man om te polsen naar zijn succesrecept voor deze doelgroep.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Jongeren aan het stuur in Genk

20 nov. 2024

Hete Kolen steekt het vuur aan de lont bij de creatieve Genkse jongeren tussen 16 en 35 jaar. Het is een jongerenplatform met focus op beleving voor en door jongeren in Genk.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Football Girls Leuven maakt voetbal toegankelijk met UiTPAS

15 nov. 2024

Toegankelijkheid en inclusiviteit zijn twee van de belangrijkste pijlers in de werking van de Football Girls in Leuven. Daarom zetten ze in op UiTPAS.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Traditie is voortdurend in transitie

30 okt. 2024

Hoe gaat het Amsterdamse Rijksmuseum om met beladen kunstwerken?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiT in Tessenderlo: een sterk merk

25 okt. 2024

Tessenderlo zet in op geïntegreerd vrijetijdcommunicatiebeleid met UiT en UiTPAS, en neemt ook Ham mee in het verhaal na de fusie.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Nazareth maakt vrije tijd toegankelijker voor iedereen met UiTPAS

25 okt. 2024

Nazareth (UiTPAS Leie Schelde) wil van UiTPAS een inclusief programma maken. Daarom zetten ze o.a. via evenementen en aantrekkelijke tijdelijke omruilvoordelen in op pashouders met én zonder recht op het kortingstarief.

Meer lezen