
Meetjesland maakt jongeren warm voor cultuur
Hoe jongeren warm maken voor het cultuur- en vrijetijdsaanbod in jouw gemeente? Dat begint met gerichte communicatie. Maar wat als je de jongeren zélf nu eens kon betrekken als ambassadeurs en curators van je aanbod en bij het creëren van je content? Het Meetjesland deed de test, met succes.

Transparante personalisatie op UiTinVlaanderen
Bij UiTinVlaanderen geven we bezoekers niet alleen gepersonaliseerde aanbevelingen, maar ook controle en inzicht in hoe hun data worden gebruikt. Met onze nieuwe instapervaring helpen we hen gericht activiteiten te vinden, terwijl organisatoren en lokale besturen profiteren van een beter afgestemd en betrokken publiek.

Boost UiTPAS Hasselt: Succesvolle activatie van pashouders
Meer sparen en ruilen dankzij gerichte acties om UiTPAS zichtbaarder te maken: we testten het uit in Hasselt.

Hoe maak je je bestaand aanbod prikkelvriendelijk?
Kunstencentrum Buda heeft een mooi en gesmaakt filmaanbod voor alle leeftijden. Dat kneden ze nu tot een neuro-inclusief of prikkelvriendelijk geheel. Hoe ze dat aanpakken, lees je hier.

Hoe museumpas met lead generation bouwt aan een community van potentiële klanten
Wat is de strategie achter lead generation bij museumpas? Ontdek praktische tips en inzichten voor zowel grote als kleinere acties, geschikt voor organisaties van elke omvang.

Connecteren met jongeren: zo doet theater arsenaal het
Een jongerenwerking opzetten met als doel een bredere afspiegeling van de Mechelse bevolking in de zaal te krijgen. Daar werkte theater arsenaal de afgelopen jaren naartoe. Wat steek jij op van hun parcours?
Cultuureducatie bij OKAN-leerlingen: wat is het succesrecept?
Al 15 jaar creëert hij voorstellingen met OKAN-leerlingen. Met anderstalige nieuwkomers dus. Dat maakt van Pol Coussement, de algemeen coördinator van Passerelle, de ideale man om te polsen naar zijn succesrecept voor deze doelgroep.

Jongeren aan het stuur in Genk
Hete Kolen steekt het vuur aan de lont bij de creatieve Genkse jongeren tussen 16 en 35 jaar. Het is een jongerenplatform met focus op beleving voor en door jongeren in Genk.

Football Girls Leuven maakt voetbal toegankelijk met UiTPAS
Toegankelijkheid en inclusiviteit zijn twee van de belangrijkste pijlers in de werking van de Football Girls in Leuven. Daarom zetten ze in op UiTPAS.

Traditie is voortdurend in transitie
Hoe gaat het Amsterdamse Rijksmuseum om met beladen kunstwerken?

UiT in Tessenderlo: een sterk merk
Tessenderlo zet in op geïntegreerd vrijetijdcommunicatiebeleid met UiT en UiTPAS, en neemt ook Ham mee in het verhaal na de fusie.

Nazareth maakt vrije tijd toegankelijker voor iedereen met UiTPAS
Nazareth (UiTPAS Leie Schelde) wil van UiTPAS een inclusief programma maken. Daarom zetten ze o.a. via evenementen en aantrekkelijke tijdelijke omruilvoordelen in op pashouders met én zonder recht op het kortingstarief.