Boost UiTPAS Hasselt: Succesvolle activatie van pashouders
Meer sparen en ruilen dankzij gerichte acties om UiTPAS zichtbaarder te maken: we testten het uit in Hasselt.
Hoe maak je je bestaand aanbod prikkelvriendelijk?
Kunstencentrum Buda heeft een mooi en gesmaakt filmaanbod voor alle leeftijden. Dat kneden ze nu tot een neuro-inclusief of prikkelvriendelijk geheel. Hoe ze dat aanpakken, lees je hier.
Connecteren met jongeren: zo doet theater arsenaal het
Een jongerenwerking opzetten met als doel een bredere afspiegeling van de Mechelse bevolking in de zaal te krijgen. Daar werkte theater arsenaal de afgelopen jaren naartoe. Wat steek jij op van hun parcours?
Cultuureducatie bij OKAN-leerlingen: wat is het succesrecept?
Al 15 jaar creëert hij voorstellingen met OKAN-leerlingen. Met anderstalige nieuwkomers dus. Dat maakt van Pol Coussement, de algemeen coördinator van Passerelle, de ideale man om te polsen naar zijn succesrecept voor deze doelgroep.
Jongeren aan het stuur in Genk
Hete Kolen steekt het vuur aan de lont bij de creatieve Genkse jongeren tussen 16 en 35 jaar. Het is een jongerenplatform met focus op beleving voor en door jongeren in Genk.
Football Girls Leuven maakt voetbal toegankelijk met UiTPAS
Toegankelijkheid en inclusiviteit zijn twee van de belangrijkste pijlers in de werking van de Football Girls in Leuven. Daarom zetten ze in op UiTPAS.
Traditie is voortdurend in transitie
Hoe gaat het Amsterdamse Rijksmuseum om met beladen kunstwerken?
UiT in Tessenderlo: een sterk merk
Tessenderlo zet in op geïntegreerd vrijetijdcommunicatiebeleid met UiT en UiTPAS, en neemt ook Ham mee in het verhaal na de fusie.
Nazareth maakt vrije tijd toegankelijker voor iedereen met UiTPAS
Nazareth (UiTPAS Leie Schelde) wil van UiTPAS een inclusief programma maken. Daarom zetten ze o.a. via evenementen en aantrekkelijke tijdelijke omruilvoordelen in op pashouders met én zonder recht op het kortingstarief.
UiTPAS inzetten voor het goede doel
Het afgelopen jaar werd UiTPAS volop ingezet voor het goede doel, en dankzij de UiTPAS-app is dat nu eenvoudiger dan ooit. Met de eindejaarsperiode in zicht zetten we graag enkele hartverwarmende acties in de kijker.
UiTPAS Middenkust zorgt voor verwondering met persoonlijke Sinterklaasboodschappen
Om de doelgroep families met kinderen te activeren spreekt Sinterklaas voor 10 punten een persoonlijke boodschap in voor de kinderen.
“Werken aan participatie is bouwen aan een inclusieve samenleving”
Vanaf 2025 gaan publiq en Dēmos verder als één organisatie. Daarom gingen twee collega's van beide organinsaties met elkaar in gesprek over het onderwerp dat publiq en Dēmos nauw verbindt: participatie.