UiTPAS bij RONIN M.M.A vzw: een sportieve stap naar inclusiviteit
Voor vechtsportclub RONIN M.M.A is het belangrijk om UiTPAS aan te bieden voor hun leden. Zo kan iedereen op gelijke voet aan de sport deelnemen en zo zijn of haar persoonlijke doelen bereiken of een grote sportprestatie neerzetten.
UiTPAS op de buitenspeeldag
Door met UiTPAS aanwezig te zijn op evenementen zoals de Buitenspeeldag bereik je rechtstreeks een nieuw en divers publiek.
Interioor: luisteren naar de akoestiek van een ruimte
Kunstorganisatie aifoon laat deelnemers op een open en avontuurlijke manier ontdekken hoe ze luisteren. De toolbox 'Interioor' stimuleert leerlingen en leerkrachten om te luisteren naar de akoestiek van een klaslokaal en deze aan te passen op een persoonlijke manier.
UiTPAS-korting vervangt seizoensabonnement bij cultuurhuizen in de Druivenstreek
Vrijetijdsregio Druivenstreek zet dit seizoen volop in op UiTPAS: meer flexibiliteit dankzij 10% korting voor alle UiTPAS-houders bij de aankoop van tickets.
UiTPAS Leie Schelde: gids in het brede regio-aanbod
In de nieuwe UiTPAS-regio Leie Schelde kunnen inwoners binnenkort terecht voor een breed aanbod vrijetijdsactiviteiten. UiTPAS neemt hier een gidsfunctie op om inwoners het aanbod uit eigen regio nog beter te leren kennen.
Nieuw UiTmagazine en website zet vrijetijdsregio Druivenstreek op de kaart
UiT in de Druivenstreek is online en in print dé gids voor vrije tijd in de Driuvenstreek.
UiT in Leuven en UiTPAS versterken elkaar
Karen Raymaekers, coördinator van UiTPAS regio Leuven, en Hanna van Zutphen, stafmedewerker cultuurcommunicatie bij de Stad Leuven, inspireerden ons op het publiqForum hoe ze UiTPAS en UiT in Leuven inzetten om de deelname aan vrijetijdsactiviteiten van de bewoners te bevorderen.
Bornem boost UiTPAS-bekendheid met een inspirerende campagne
Nog niet iedereen is bekend met UiTPAS en de diverse voordelen die het te bieden heeft. Bornem besloot hier verandering in te brengen en lanceerde een inspirerende campagne.
Inclusief communiceren over Sinterklaas: 3 goede voorbeelden
Hoe communiceer je best over je Sinterklaasactiviteiten, zonder stereotypen te bevestigen? We zetten een paar goede voorbeelden uit de UiTdatabank op een rij.
Ons museum is geen tijdscapsule, wij zetten aan tot gesprek
De collectie van het Huis van Alijn in Gent, het museum van het dagelijks leven, roept wellicht veel nostalgische gevoelens op bij de bezoeker. Maar hoe spreek je een publiek aan dat die tradities niet kent?
Jongeren aan het roer: het verhaal van Cultuurshock bij 30CC
Ongeveer een jaar geleden kreeg Pieter Pyck de opdracht van 30CC om een participatieve jongerenwerking op te zetten. Tijdens het publiqForum nam hij ons mee in zijn verhaal en deelde hij zijn indrukwekkende verwezenlijkingen van het afgelopen jaar.
Art for You(th): cultuureducatie voor een moeilijk bereikbare doelgroep
De deelnemers? Niet-begeleide minderjarige asielzoekers. Het speelveld? Brussel. Het doel? Elkaar, de stad en de eigen talenten leren kennen via culturele workshops en events. Hoe Art for You(th) dat alles klaarspeelt? Lees het hier.