Art for You(th): cultuureducatie voor een moeilijk bereikbare doelgroep
De deelnemers? Niet-begeleide minderjarige asielzoekers. Het speelveld? Brussel. Het doel? Elkaar, de stad en de eigen talenten leren kennen via culturele workshops en events. Hoe Art for You(th) dat alles klaarspeelt? Lees het hier.
De UiTPAS-maand van UiTPAS regio Zuidwest
UiTPAS regio Zuidwest viert 2 miljoen gespaarde punten met een maand vol exclusieve voordelen.
STUK in beweging: Danserfgoed en STEK zorgen voor nieuwe creatieve horizonten
In 2023 landt het publiqForum bij STUK. Het Leuvense Huis voor Dans, beeld en geluid heropende de deuren op 8 juni, na een verbouwing van ruim anderhalf jaar.
UiTPAS-punten voor het goede doel
Wist je dat pashouders ook hun steentje kunnen bijdragen aan goede doelen via UiTPAS? En met de nieuwe handige UiTPAS-app wordt dit bovendien nog eenvoudiger!
Inclusieve communicatie in de UiTdatabank: 5 goede voorbeelden
We geven je 5 tips om je activiteiten in de UiTdatabank op de meest uitgebreide manier te communiceren.
UiTPAS verrijkt cultuurbeleving in Waregem
Jorge De Wintere, communicatieverantwoordelijke van Cultuurcentrum De Schakel, deelt hoe ze de integratie van UiTPAS in hun activiteiten hebben aangepakt. "Het valt op dat UiTPAS ons helpt om een gevarieerder publiek te bereiken."
Samen herstellen met de Repair Café-agenda en de UiTdatabank
Alle Repair Cafés overzichtelijk verzameld in een handige agenda. "De promotie via de UiTdatabank draagt bij aan de zichtbaarheid van de Repair Cafés."
Inclusieve communicatie - hoe doet de stad Mechelen het?
Wie inclusief wil communiceren heeft vandaag heel wat verschillende perspectieven om rekening mee te houden, dat vraagt om bedachtzaam schrijven en weloverwogen beeldgebruik.
Jongeren warm maken voor Erfgoed
Voor Faro werkte publiq een contentcampagne uit ter promotie van Erfgoeddag op UiTinVlaanderen en specifiek bij jongeren via de nieuwsbrief en de sociale media van UiTX.
CC De Bogaard toont aan dat eenvoudige inspanningen met UiTPAS resultaten opleveren
CC De Bogaard bewijst dat je geen spectaculair omruilvoordeel of enorme promotiecampagnes nodig hebt om een effect te bekomen.
Een rolstoelhelling is niet genoeg
Hoe kunnen onze musea toegankelijker worden voor kinderen met een beperking?