Van goede bedoelingen naar een échte meervoudigheid van denken en handelen
Een bespreking van enkele theorieën en praktijken vanuit een veldverkenning anno 2019.
Kunsteducatie is een ander metier geworden
Franky Devos en Gerhard Verfaillie over kunst- en cultuureducatie bij de 'gevestigde' huizen
Van handvatten bieden naar een participerende doelgroep
Barbara Wyckmans en Marc Verstappen over unieke plekken en huizen voor kinderen en kunsteducatie
Ontwikkeling van het deeltijds kunstonderwijs (dko)
En hoe het dko door de jaren heen gegroeid is van een vrij elitaire vrijetijdsbesteding tot een stevig georganiseerde onderwijsvorm in de vrije tijd.
De cultuursector moet het digitale omarmen
Jan De Braekeleer en Fred Dhont over kunst- en cultuureducatie voor volwassenen
Over kunst- en cultuureducatie in musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen
Hoe verschaffen we bezoekers van Vlaamse musea en erfgoedorganisaties een betere dienstverlening?
Onderzoek naar kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen: de veelheid van het weinige
Hoe ver staan we in Vlaanderen met het onderzoek naar kunst- en cultuureducatie?
Wat voorbij is komt (n)ooit weer terug
Een kleine eeuw non-formele kunsteducatieve organisaties - door Jan Staes & Tijl Bossuyt
Leeswijzer Uit de Schaduw
Een handig overzicht van alle artikels uit de publicatie 'Uit de Schaduw: de ontwikkeling van kunst- en cultuureducatie in de vrije tijd in Vlaanderen', samengesteld door Jan Staes en Tijl Bossuyt in opdracht van publiq in 2020.
Early arts: cultuur voor de allerjongsten op het UiTforum
In 2019 organiseerde publiq een grootschalige bevraging naar de culturele noden van families met kinderen van 0 tot 5 jaar. De resultaten van het onderzoek en daarbij aansluitende visies, tips & tricks werden voorgesteld op het UiTforum.