11 tips voor cultuureducatie bij een kwetsbaar publiek in tijden van social distancing
Hoe bereik je een kwetsbaar publiek met cultuureducatieve activiteiten tijdens de coronacrisis? Over dit topic organiseerde Publiq in september een online rondetafel. De bevindingen die voortkwamen uit deze boeiende uitwisseling met deelnemers uit uiteenlopende hoeken van het cultuureducatieve veld lees je hier.
“We need to move”: 4 pijlers voor een sterke publieksrelatie
Welke pijlers zijn nodig om een duurzame relatie met je publiek op te bouwen? Bea Udeh (Arts Marketing Association, UK) toonde het tijdens een interactieve sessie op de Roadtrip cultuureducatie.
4 take-aways uit de workshop ‘Kunsteducatie en multiculturaliteit’
Hoe kan je een divers publiek betrekken? WISPER koos voor een onderdompeling in een andere taal.
Oordilemma’s: de nieuwe museumpodcast voor en door jongeren
Het museum Hof van Busleyden creëerde samen met creatieve leerlingen de podcast 'Oordilemma's' voor jongeren. Met de audiotour kijkt, luistert en ervaart de (jonge) bezoeker het museum op een aparte manier en vooral door de ogen van jongeren.
Online improvisatieworkshops, is dat mogelijk? BENGEL doet het voor.
Omschakelen naar online aanbod, kan dat met theaterworkshops? Charlotte De Metsenaere en Marith Venderbosch gingen de uitdaging aan en zo zag BENGEL het levenslicht tijdens de coronacrisis.
Deliverart: CO Merksemdok start met culturele pakjesdienst voor kwetsbaar publiek
Hoe hou je contact met kwetsbaar publiek in tijden van social distancing? Cultureel Ontmoetingscentrum Merksemdok zocht en vond de oplossing in een culturele pakjesdienst.
Cultuureducatie en online aanbod
De digitalisering van het fysieke cultuureducatieve aanbod werpt heel wat vragen op. Wat is kwalitatief online aanbod? Hoe kan je interactie creëren in een digitale workshop? publiq organiseerde een ronde tafel rond het thema. De bevindingen van de deelnemers lees je hier.
Jongeren betrekken bij het beleid van je cultuurorganisatie
Participatief werken met jongeren loont voor veel cultuurorganisaties. Hoe kan je een stapje verdergaan en jongeren echt laten meedenken over het beleid van je organisatie?
Hoe JEF omschakelde naar een coronaproof aanbod
JEF is het aanspreekpunt voor iedereen die te maken heeft met film, jeugd en nieuwe media, op school en in de vrije tijd. Net als veel andere organisaties kon JEF door de quarantaine een deel van haar aanbod niet langer laten doorgaan. Hoe maakte JEF de switch naar een coronaproof programma?
Op visite bij...het Voorlopig Bewind
We gingen digitaal langs bij de jongerenwerking van het Yper Museum. Heb je een jongerenwerking of wil je er een opstarten? Ontdek hun tips en lessen.
Cultuurprikkels voor de allerkleinsten
PIEP brengt cultuuraanbod voor de allerjongsten in Leuven. Voor àlle allerjongsten, ook voor de meest kwetsbare families.
De Filmclub
De FilmClub toont kleuters, kinderen en jongeren een jaar lang film, op een plek naar keuze, dankzij een netwerk van vrijwilligers.