Hoe een publiek bereiken dat de diversiteit van de stad waarin je werkt weerspiegelt met je kunsteducatief aanbod in de vrije tijd?
Dat is de uitdaging waar hetpaleis, podiumkunstenhuis voor kinderen & jongeren in Antwerpen, voorstond.
Zij gingen een samenwerking aan met vzw Kras en slaagden er zo in om ook kinderen met een diversere achtergrond naar hun workshops te trekken.
Ontdek in dit praktijkfilmpje de aanpak in dit project en wat het met zich meebrengt voor alle betrokken partijen.
Deel jij ook jouw praktijkvoorbeeld?
hetpaleis is radar van Netwerk Vitamine C, het netwerk van publiq voor cultuureducatie in de vrije tijd. De radars van Vitamine C gaan het engagement aan om eigen ervaring en kennis te delen binnen de brede sector om zo te zorgen voor meer uitwisseling. Ook iets voor jou?
Pleidooi voor doendenkers
Hoe kan kunsteducatie een motor zijn voor duurzaamheid? Met die vraag trapte de Roadtrip Cultuureducatie 2021 zich op gang. Muzische Workshops vzw legde ze voor aan de Nederlandse ecosoof Henk Oosterling.
Islam en cultuur, vraag het aan een imam
Hoe kijken moslims naar cultuur en cultuureducatie? Waar moet je rekening mee houden als je publiek wil bereiken met een religieuze achtergrond? Hoe kom je tegemoet aan bepaalde verwachtingen of verzuchtingen? Ontdek het visuele verslag van de sessie met imam Khalid Benhaddou tijdens publiqForum 2020.
4 take-aways uit de workshop ‘Kunsteducatie en multiculturaliteit’
Hoe kan je een divers publiek betrekken? WISPER koos voor een onderdompeling in een andere taal.