
Sociaal-sportieve initiatieven bieden kansen voor iedereen
Tijdens het publiqForum vertelden Gijs Justaert van Demos vzw en Lien de Bruycker van G-sport over sociaal sportieve initiatieven.

Hoe verleiden we jongeren tot cultuurparticipatie?
Om jongeren te verleiden tot cultuurparticipatie moet je hen ervaringen bieden die hen vooruit helpen in het proces van opgroeien. Dat is, kort gezegd, de boodschap van jeugdsocioloog Maike Kooijmans, die te gast was op het publiqForum van december 2023.

UiT in Leuven en UiTPAS versterken elkaar
Karen Raymaekers, coördinator van UiTPAS regio Leuven, en Hanna van Zutphen, stafmedewerker cultuurcommunicatie bij de Stad Leuven, inspireerden ons op het publiqForum hoe ze UiTPAS en UiT in Leuven inzetten om de deelname aan vrijetijdsactiviteiten van de bewoners te bevorderen.

Hoe bereik je een nieuw publiek, samen met UiTinVlaanderen?
UiTinVlaanderen speelt een essentiële rol bij het verbinden van organisatoren met hun doelgroep. Lene Ector van het marketing-team bij publiq, geeft waardevolle tips over hoe je kunt meesurfen op deze uitgebreide exposure.

Naar een slagkrachtige cultuursector in digitale tijden
In 2022 formuleerde het Departement Cultuur, Jeugd en Media een visietekst met betrekking tot de digitale toekomst van de cultuursector. Deze tekst werd toegelicht op het publiqForum.

Hoe kan ik u helpen?
Ontdek het kloppende hart van publiq: onze helpdesk. Het is het vaak minder zichtbare maar o zo belangrijke fundament van heel wat organisaties.

De kracht van helder communiceren
In een wereld vol informatie benadrukt Zuidpoort, de Gentse vereniging voor armen, het belang van heldere communicatie om problemen veroorzaakt door complexe informatie te verminderen.

Evenementen waar iedereen zich welkom voelt
7 cruciale aspecten die vrouwen in het algemeen en vrouwen met een migratieachtergrond in het bijzonder belangrijk vinden wanneer ze deelnemen aan een evenement.

Bornem boost UiTPAS-bekendheid met een inspirerende campagne
Nog niet iedereen is bekend met UiTPAS en de diverse voordelen die het te bieden heeft. Bornem besloot hier verandering in te brengen en lanceerde een inspirerende campagne.

Inclusief communiceren over Sinterklaas: 3 goede voorbeelden
Hoe communiceer je best over je Sinterklaasactiviteiten, zonder stereotypen te bevestigen? We zetten een paar goede voorbeelden uit de UiTdatabank op een rij.

Sana Sellami: Hoe maak je jouw communicatie echt inclusief?
Sana Sellami, socioloog en communicatiestrateeg, deelde opmerkelijke inzichten over inclusieve communicatie tijdens het publiqForum.

Ons museum is geen tijdscapsule, wij zetten aan tot gesprek
De collectie van het Huis van Alijn in Gent, het museum van het dagelijks leven, roept wellicht veel nostalgische gevoelens op bij de bezoeker. Maar hoe spreek je een publiek aan dat die tradities niet kent?