Hyperdivers en steeds ouder en armer: lessen uit Brussel
Brussel wordt steeds diverser, armer en ouder. Dat brengt een pak maatschappelijke uitdagingen met zich mee. Hoe speel je daar als cultuureducatieve organisatie op in? Het was dé centrale vraag van de tweede halte van de Roadtrip Cultuureducatie 2023.
UiTPAS-punten voor het goede doel
Wist je dat pashouders ook hun steentje kunnen bijdragen aan goede doelen via UiTPAS? En met de nieuwe handige UiTPAS-app wordt dit bovendien nog eenvoudiger!
UiT in Printcommunicatie
Wil je nieuw publiek bereiken voor de activiteiten in je stad, gemeente, of regio? Dan mag print zeker niet ontbreken in je vrijetijdscommunicatie.
Het UiTwisselingsplatform van dichterbij bekeken
Het programma Doelgericht Digitaal Transformeren stimuleert met het UiTwisselingsplatform een datagedreven aanpak in de cultuursector.
Inclusieve communicatie in de UiTdatabank: 5 goede voorbeelden
We geven je 5 tips om je activiteiten in de UiTdatabank op de meest uitgebreide manier te communiceren.
UiTPAS verrijkt cultuurbeleving in Waregem
Jorge De Wintere, communicatieverantwoordelijke van Cultuurcentrum De Schakel, deelt hoe ze de integratie van UiTPAS in hun activiteiten hebben aangepakt. "Het valt op dat UiTPAS ons helpt om een gevarieerder publiek te bereiken."
Samen herstellen met de Repair Café-agenda en de UiTdatabank
Alle Repair Cafés overzichtelijk verzameld in een handige agenda. "De promotie via de UiTdatabank draagt bij aan de zichtbaarheid van de Repair Cafés."
Succesvol communiceren met jongeren - tips en bedenkingen van het UiTnetwerk
Jongeren bereiken en betrekken bij culturele activiteiten en vrijetijdsbesteding kan een uitdaging zijn, maar het is essentieel om je publiek van de toekomst te verzekeren. De deelnemers van de uitwisseling rond jongerencommunicatie deelden enkele waardevolle inzichten en tips.
Hoe maak ik UiTPAS bekend bij een breed en divers publiek?
Wil je met UiTPAS een groter en diverser publiek bereiken? Je communicatie is hierbij uiteraard van groot belang. Breng je publiek in kaart en houd de groepen die je graag wil bereiken in je achterhoofd, wanneer je nadenkt over taal- en beeldgebruik. Want UiTPAS is er voor iedereen!
Inclusieve communicatie - hoe doet de stad Mechelen het?
Wie inclusief wil communiceren heeft vandaag heel wat verschillende perspectieven om rekening mee te houden, dat vraagt om bedachtzaam schrijven en weloverwogen beeldgebruik.
Maximaliseer je UiTPAS: verzamel e-mailadressen voor meer betrokkenheid
Activeer UiTPAS-houders en bereik een breder publiek: ontdek waarom en hoe je e-mailadressen kunt verzamelen voor gepersonaliseerde voordelen en grotere betrokkenheid.
Van neurodiversiteit naar neuro-inclusiviteit bij je activiteiten
Wat is neurodiversiteit en hoe kun je hierop inspelen bij je activiteiten?