Onderzoek naar kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen: de veelheid van het weinige
Hoe ver staan we in Vlaanderen met het onderzoek naar kunst- en cultuureducatie?
Wat voorbij is komt (n)ooit weer terug
Een kleine eeuw non-formele kunsteducatieve organisaties - door Jan Staes & Tijl Bossuyt
Leeswijzer Uit de Schaduw
Een handig overzicht van alle artikels uit de publicatie 'Uit de Schaduw: de ontwikkeling van kunst- en cultuureducatie in de vrije tijd in Vlaanderen', samengesteld door Jan Staes en Tijl Bossuyt in opdracht van publiq in 2020.
Early arts: cultuur voor de allerjongsten op het UiTforum
In 2019 organiseerde publiq een grootschalige bevraging naar de culturele noden van families met kinderen van 0 tot 5 jaar. De resultaten van het onderzoek en daarbij aansluitende visies, tips & tricks werden voorgesteld op het UiTforum.
Bereik een diverser publiek met de try-out
Maak kennis met een nieuw publiek dat nog niet zelf de weg naar jouw organisatie vindt.
Bereik meer publiek met laagdrempelige communicatie
Toegankelijk communiceren is niet moeilijk. Met deze 5 tips geraak je al een heel eind op weg.
7 tips voor nog meer familievriendelijkheid
Concrete tips van cultuurhuizen om families nog warmer welkom te heten en hen te begeleiden bij hun bezoek.
Wie weinig ruimte heeft, moet inventief zijn.
Het MOT is een beschermde erfgoedlocatie en is dus gebonden aan allerhande regels wat betreft inrichting en verbouwing. Hoe zorgt het MOT ervoor dat ook papa's gemakkelijk hun baby's kunnen verversen?
Puurs-Sint-Amands grijpt fusie aan voor gemeentelijk UiTmagazine
“Als gemeente vinden we het belangrijk om in te zetten op vrijetijdscommunicatie en marketing van het brede vrijetijdsaanbod.”
Cultuurparticipatie en ouderen
Ook ouderen hebben enorm veel baat bij cultuureducatie. Welke drempels kunnen ouderen, een overigens heel heterogene doelgroep, ervaren? Welke rol spelen ouderenverenigingen hierbij?
Bereik meer met je invoer in de UiTdatabank: 8 tips
Hoe zorg je ervoor dat mensen op jouw event klikken in die lange lijst?