Inclusieve communicatie - hoe doet de stad Mechelen het?
Wie inclusief wil communiceren heeft vandaag heel wat verschillende perspectieven om rekening mee te houden, dat vraagt om bedachtzaam schrijven en weloverwogen beeldgebruik.

Van neurodiversiteit naar neuro-inclusiviteit bij je activiteiten
Wat is neurodiversiteit en hoe kun je hierop inspelen bij je activiteiten?

Iedereen welkom: tips voor een inclusieve activiteit in de UiTdatabank
Wil je een groter en diverser publiek bereiken? Begin bij je communicatie: met deze tips zorg je ervoor dat iedereen de weg vindt naar jouw activiteit.

Vrije tijd stopt niet bij de gemeentegrens
Hoe kan je buitengemeentelijke vrijetijdsactiviteiten tonen in je gemeentelijke UiTagenda?

Bereik een breed publiek met publicatie op meer dan 1000 kanalen
Bereik meer mensen met je activiteiten: maak gebruik van de UiTdatabank voor een grootschalige publicatie en om te verschijnen in specifieke agenda's voor een bepaald doelpubliek.

De kracht van het UiTlabel
Gebruik het UiTlabel voor efficiënte én herkenbare vrijetijdscommunicatie.

De 360° UiT-strategie van Kontich: “Werk altijd vanuit je doelpubliek.”
“Gedeelde verantwoordelijkheid” en “denken vanuit de burger” zijn dé uitgangspunten die van UiT in Kontich een succes maken, vertellen Sara Peeters en Kevin Celis van de gemeente Kontich.

Stad Hasselt vernieuwt UiT-communicatie
Stad Hasselt neemt je mee in de nieuwe UiT-strategie en geeft een inkijk in het vernieuwde UiT-magazine.

Regiocampagne Cultuur geeft Energie
Meer publiek naar de zalen: wat vorig jaar nog een bescheiden postcorona-campagne was, is inmiddels uitgegroeid tot een stevige jaarlijkse actie van de cultuurhuizen in de regio’s Meetjesland en Leie Schelde.

Het publiek na corona: een internationaal perspectief
Keert het cultuurpubliek terug na corona? En waarom of waarom niet? Niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk stellen cultuurhuizen zich die vraag.
Hoe de Beleef Weer Meer-campagne cultuurparticipatie opnieuw mee aanzwengelde
Hoe brengen we mensen opnieuw bij het cultuuraanbod, na een wereldwijde pandemie en meerdere lockdowns? Die vraag leidde begin 2022 tot de campagne Beleef Weer Meer.

Mini audit UiT-communicatie in Herentals
Om publiek en aanbod nog dichter bij elkaar te brengen, ging Stad Herentals samen met publiq rond de tafel zitten op zoek naar antwoorden op de vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’