
Toegankelijkheid in je vrijetijdsagenda: informeer je publiek
Inter Vlaanderen geeft tips om evenementen toegankelijk te maken voor iedereen. Ontdek wat jij kan doen, want elke persoon verdient toch de kans om zorgeloos van vrijetijdsactiviteiten te genieten?

Nieuwe look voor Lierse stadsmagazine ‘De Peperbus’
De Peperbus, het Lierse stedelijk infomagazine, ziet er sinds kort anders uit. En daar hoort natuurlijk ook een vernieuwde UiT-katern bij! De belangrijkste veranderingen? Een meer overzichtelijke UiTagenda, veel lijstjes en extra aandacht voor UiTPAS. Lees hoe het nieuwe magazine tot stand is gekomen én ontdek enkele makkelijk toe te passen tips met groot effect.

Into Culture
Herbekijk de 13 presentaties van internationale experten over de impact en het gebruik van gedeelde bezoekersdata in de culturele sector.
De toekomst van het cultuurevenement
publiq ging in gesprek met de Nederlandse curator Monique van Dusseldorp over de voor- en nadelen van fysieke en digitale evenementen. Uit onze inspirerende babbel met Monique plukten we deze bedenkingen.

Toegankelijke evenementen in Gent
Stad Gent levert verschillende inspanningen om evenementen toegankelijker te maken voor mensen met een beperking. Wij gingen kijken hoe dit eraan toe gaat het op het lichtfestival.
Kunstendag voor Kinderen: een agenda op maat van jonge kunstfans
Jonge kinderen en hun familie van kleins af aan warm maken voor kunst, dat is de missie van Kunstendag voor Kinderen! Hierbij hoort uiteraard een agenda op maat bomvol activiteiten.

UiT-communicatie of toeristische communicatie?
Waarom zou je als stad, gemeente of regio inzetten op toeristische communicatie en UiT-communicatie en hoe vind je de balans tussen deze twee communicatiestromen?

'Cultuurhonger' houdt cultuurliefhebbers warm
We zitten al een tijdje op onze honger als het op cultuur aankomt. Toch valt er ook nu heel wat te beleven. En dat wil de Stad Antwerpen duidelijk maken aan alle inwoners met de campagne ‘Stil je cultuurhonger’.

De Werf trekt voluit de digitale kaart, ook in de toekomst
Sinds begin 2021 zet De Werf nog zeker tot het einde van het seizoen volledig in op digitaal aanbod. En ook daarna verdwijnt dit aanbod niet uit hun programmatie.

5 tips voor een geslaagde communicatie van jouw digitaal event
Hoe maak je van jouw virtueel event een waardig alternatief van je theaterzaal? En wat zijn de ingrediënten voor een goede communicatie hiervan?
Online participatie in de UK
The Audience Agency deed onderzoek naar online participatie in de UK. Wat zijn hun conclusies, en zien we bij ons gelijkaardige tendensen?
Taaliconen: cultuur en vrije tijd als taaloefenkans
Krijg je veel anderstalig publiek over de vloer of wil je anderstaligen beter wegwijs maken in je aanbod? Dan zijn de taaliconen de ideale gids.