Tips & tricks

Toegankelijkheid in je vrijetijdsagenda: informeer je publiek

15 apr. 2022

Inter Vlaanderen geeft tips om evenementen toegankelijk te maken voor iedereen. Ontdek wat jij kan doen, want elke persoon verdient toch de kans om zorgeloos van vrijetijdsactiviteiten te genieten?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Nieuwe look voor Lierse stadsmagazine ‘De Peperbus’

08 feb. 2022

De Peperbus, het Lierse stedelijk infomagazine, ziet er sinds kort anders uit. En daar hoort natuurlijk ook een vernieuwde UiT-katern bij! De belangrijkste veranderingen? Een meer overzichtelijke UiTagenda, veel lijstjes en extra aandacht voor UiTPAS. Lees hoe het nieuwe magazine tot stand is gekomen én ontdek enkele makkelijk toe te passen tips met groot effect.

Meer lezen
Verslag kennisevent

Into Culture

31 jan. 2022

Herbekijk de 13 presentaties van internationale experten over de impact en het gebruik van gedeelde bezoekersdata in de culturele sector.

Meer lezen
Verslag kennisevent

De toekomst van het cultuurevenement

21 jan. 2022

publiq ging in gesprek met de Nederlandse curator Monique van Dusseldorp over de voor- en nadelen van fysieke en digitale evenementen. Uit onze inspirerende babbel met Monique plukten we deze bedenkingen.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Toegankelijke evenementen in Gent

30 nov. 2021

Stad Gent levert verschillende inspanningen om evenementen toegankelijker te maken voor mensen met een beperking. Wij gingen kijken hoe dit eraan toe gaat het op het lichtfestival.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Kunstendag voor Kinderen: een agenda op maat van jonge kunstfans

05 nov. 2021

Jonge kinderen en hun familie van kleins af aan warm maken voor kunst, dat is de missie van Kunstendag voor Kinderen! Hierbij hoort uiteraard een agenda op maat bomvol activiteiten.

Meer lezen
Tips & tricks

UiT-communicatie of toeristische communicatie?

22 sep. 2021

Waarom zou je als stad, gemeente of regio inzetten op toeristische communicatie en UiT-communicatie en hoe vind je de balans tussen deze twee communicatiestromen?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

'Cultuurhonger' houdt cultuurliefhebbers warm

27 apr. 2021

We zitten al een tijdje op onze honger als het op cultuur aankomt. Toch valt er ook nu heel wat te beleven. En dat wil de Stad Antwerpen duidelijk maken aan alle inwoners met de campagne ‘Stil je cultuurhonger’.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

De Werf trekt voluit de digitale kaart, ook in de toekomst

05 mrt. 2021

Sinds begin 2021 zet De Werf nog zeker tot het einde van het seizoen volledig in op digitaal aanbod. En ook daarna verdwijnt dit aanbod niet uit hun programmatie.

Meer lezen
Verslag kennisevent

5 tips voor een geslaagde communicatie van jouw digitaal event

i.s.m. cult! — 05 mrt. 2021

Hoe maak je van jouw virtueel event een waardig alternatief van je theaterzaal? En wat zijn de ingrediënten voor een goede communicatie hiervan?

Meer lezen
Onderzoek

Online participatie in de UK

23 feb. 2021

The Audience Agency deed onderzoek naar online participatie in de UK. Wat zijn hun conclusies, en zien we bij ons gelijkaardige tendensen?

Meer lezen
Aan de slag

Taaliconen: cultuur en vrije tijd als taaloefenkans

09 jan. 2021

Krijg je veel anderstalig publiek over de vloer of wil je anderstaligen beter wegwijs maken in je aanbod? Dan zijn de taaliconen de ideale gids.

Meer lezen