
De kracht van het UiT-label
Waarom inzetten op het UiT-label? In dit artikel tonen we hoe UiT zich opwerpt als label en merk voor meer en nieuw publiek, én hoe je er zelf optimaal gebruik van kunt maken in je gemeentelijke vrijetijdscommunicatie.

De 360° UiT-strategie van Kontich: “Werk altijd vanuit je doelpubliek.”
“Gedeelde verantwoordelijkheid” en “denken vanuit de burger” zijn dé uitgangspunten die van UiT in Kontich een succes maken, vertellen Sara Peeters en Kevin Celis van de gemeente Kontich.

Stad Hasselt vernieuwt UiT-communicatie
Stad Hasselt neemt je mee in de nieuwe UiT-strategie en geeft een inkijk in het vernieuwde UiT-magazine.

Regiocampagne Cultuur geeft Energie
Meer publiek naar de zalen: wat vorig jaar nog een bescheiden postcorona-campagne was, is inmiddels uitgegroeid tot een stevige jaarlijkse actie van de cultuurhuizen in de regio’s Meetjesland en Leie Schelde.

Het publiek na corona: een internationaal perspectief
Keert het cultuurpubliek terug na corona? En waarom of waarom niet? Niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk stellen cultuurhuizen zich die vraag.
Hoe de Beleef Weer Meer-campagne cultuurparticipatie opnieuw mee aanzwengelde
Hoe brengen we mensen opnieuw bij het cultuuraanbod, na een wereldwijde pandemie en meerdere lockdowns? Die vraag leidde begin 2022 tot de campagne Beleef Weer Meer.

Mini audit UiT-communicatie in Herentals
Om publiek en aanbod nog dichter bij elkaar te brengen, ging Stad Herentals samen met publiq rond de tafel zitten op zoek naar antwoorden op de vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’
UiT in Leuven krijgt een nieuw jasje
Al jarenlang is UiT in Leuven dé vrijetijdsagenda voor alle Leuvenaars of iedereen die ooit wel eens in Leuven komt. Nu nog inspirerender dankzij de gloednieuwe look & feel!

Toegankelijke vrijetijdsactiviteiten: informeer je publiek
Inter Vlaanderen geeft tips om evenementen toegankelijk te maken voor iedereen. Ontdek wat jij kan doen, want elke persoon verdient toch de kans om zorgeloos van vrijetijdsactiviteiten te genieten?

Nieuwe look voor Lierse stadsmagazine ‘De Peperbus’
De Peperbus, het Lierse stedelijk infomagazine, ziet er sinds kort anders uit. En daar hoort natuurlijk ook een vernieuwde UiT-katern bij! De belangrijkste veranderingen? Een meer overzichtelijke UiTagenda, veel lijstjes en extra aandacht voor UiTPAS. Lees hoe het nieuwe magazine tot stand is gekomen én ontdek enkele makkelijk toe te passen tips met groot effect.

Into Culture
Herbekijk de 13 presentaties van internationale experten over de impact en het gebruik van gedeelde bezoekersdata in de culturele sector.
De toekomst van het cultuurevenement
publiq ging in gesprek met de Nederlandse curator Monique van Dusseldorp over de voor- en nadelen van fysieke en digitale evenementen. Uit onze inspirerende babbel met Monique plukten we deze bedenkingen.