Praktijkvoorbeeld

Inclusieve communicatie - hoe doet de stad Mechelen het?

28 sep. 2023

Wie inclusief wil communiceren heeft vandaag heel wat verschillende perspectieven om rekening mee te houden, dat vraagt om bedachtzaam schrijven en weloverwogen beeldgebruik.

Meer lezen
Verslag kennisevent

Van neurodiversiteit naar neuro-inclusiviteit bij je activiteiten

13 sep. 2023

Wat is neurodiversiteit en hoe kun je hierop inspelen bij je activiteiten?

Meer lezen
Tips & tricks

Iedereen welkom: tips voor een inclusieve activiteit in de UiTdatabank

16 aug. 2023

Wil je een groter en diverser publiek bereiken? Begin bij je communicatie: met deze tips zorg je ervoor dat iedereen de weg vindt naar jouw activiteit.

Meer lezen
Aan de slag

Vrije tijd stopt niet bij de gemeentegrens

03 aug. 2023

Hoe kan je buitengemeentelijke vrijetijdsactiviteiten tonen in je gemeentelijke UiTagenda?

Meer lezen
Aan de slag

Bereik een breed publiek met publicatie op meer dan 1000 kanalen

20 jun. 2023

Bereik meer mensen met je activiteiten: maak gebruik van de UiTdatabank voor een grootschalige publicatie en om te verschijnen in specifieke agenda's voor een bepaald doelpubliek.

Meer lezen
Aan de slag

De kracht van het UiTlabel

16 mei 2023

Gebruik het UiTlabel voor efficiënte én herkenbare vrijetijdscommunicatie.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

De 360° UiT-strategie van Kontich: “Werk altijd vanuit je doelpubliek.”

27 apr. 2023

“Gedeelde verantwoordelijkheid” en “denken vanuit de burger” zijn dé uitgangspunten die van UiT in Kontich een succes maken, vertellen Sara Peeters en Kevin Celis van de gemeente Kontich.

Meer lezen
(c) Stad Hasselt
Praktijkvoorbeeld

Stad Hasselt vernieuwt UiT-communicatie

17 mrt. 2023

Stad Hasselt neemt je mee in de nieuwe UiT-strategie en geeft een inkijk in het vernieuwde UiT-magazine.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Regiocampagne Cultuur geeft Energie

31 jan. 2023

Meer publiek naar de zalen: wat vorig jaar nog een bescheiden postcorona-campagne was, is inmiddels uitgegroeid tot een stevige jaarlijkse actie van de cultuurhuizen in de regio’s Meetjesland en Leie Schelde.

Meer lezen
Onderzoek

Het publiek na corona: een internationaal perspectief

27 jan. 2023

Keert het cultuurpubliek terug na corona? En waarom of waarom niet? Niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk stellen cultuurhuizen zich die vraag.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Hoe de Beleef Weer Meer-campagne cultuurparticipatie opnieuw mee aanzwengelde

25 jan. 2023

Hoe brengen we mensen opnieuw bij het cultuuraanbod, na een wereldwijde pandemie en meerdere lockdowns? Die vraag leidde begin 2022 tot de campagne Beleef Weer Meer.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Mini audit UiT-communicatie in Herentals

23 nov. 2022

Om publiek en aanbod nog dichter bij elkaar te brengen, ging Stad Herentals samen met publiq rond de tafel zitten op zoek naar antwoorden op de vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’

Meer lezen