
Een tweede veldtekening cultuureducatie: een terug- en vooruitblik
In opdracht van het Departement Cultuur, Jeugd, Media onderzochten Lode Vermeersch en Nele Havermans (HIVA) in 20-21 de praktijk van gesubsidieerde cultuur- en jeugdorganisaties in het cultuureducatieve veld, hun beleid en visie hierop en het overheidsbeleid rond cultuureducatie.

Wanted: de jeugd van tegenwoordig
Wie zijn de jongeren eigenlijk en wat doen ze zoal in hun vrije tijd? Op basis van verschillende onderzoeken deden we een poging om tot een profiel te komen. Met alvast deze disclaimer: dé jeugd van tegenwoordig bestaat niet.

Podium 19: Zes inzichten over digitaal cultuuraanbod op een gedeeld platform
Via de tijdelijke cultuurzender Podium 19 werden tussen eind januari en eind april 2021 maar liefst 224 voorstellingen van 100 verschillende zalen en gezelschappen tot in de huiskamer gebracht. Wat vond het publiek ervan?

Publieksparticipatie & corona
Cultuur- en vrijetijdsparticipatie in en na coronatijden: hoe ziet het publiek dit? Een overzicht van de onderzoeksresultaten van mei 2020 en 2021.
Online participatie in de UK
The Audience Agency deed onderzoek naar online participatie in de UK. Wat zijn hun conclusies, en zien we bij ons gelijkaardige tendensen?

Hoe ziet zo een coronajaar eruit in de UiTdatabank?
Zelfs tijdens een bewogen jaar als 2020 heeft de cultuur- en vrijetijdssector niet stilgezeten. Ondanks alle uitdagingen bleven activiteiten binnenstromen in de UiTdatabank. Benieuwd naar de impact van corona op de ingevoerde events in UiTdatabank?

Zo gebruiken jongeren hun UiTPAS
Waar en waarvoor sparen en ruilen jongeren UiTPAS-punten en wat zijn hun favoriete communicatiemiddelen?

Cultuurparticipatie in en na coronatijden
Cultuur- en vrijetijdsparticipatie in en na coronatijden: hoe ziet het publiek dit? Lees de samenvatting, download het volledige rapport en herbekijk de webinar.

Cultuur voor de allerjongsten? De moeite om op in te zetten!
Waarom zou je inzetten op kunst en cultuur voor families met kinderen jonger dan 5 jaar?

1 jaar UiTPAS segmentatiemails in cijfers
Danzij de segmentatietool krijgt UiTPAShouder enkel tips op maat, afgestemd op zijn voorkeuren. En deze mails vallen duidelijk in de smaak.