Praktijkvoorbeeld

Theaterworkshops in tijden van corona

14 jul. 2021

Online theater overbrengen, het lijkt bijna onmogelijk. Toch zocht hetpaleis tijdens de eerste corona-lockdown in 2020 naar alle mogelijke oplossingen om de deelnemers van hun kinderwerking de felbegeerde, wekelijkse theatermomenten te blijven bieden. Dat liep spijtig genoeg niet van een leien dakje. Ontdek de lessons learned van hetpaleis in dit eerlijke interview.

Meer lezen
Onderzoek

Podium 19: Zes inzichten over digitaal cultuuraanbod op een gedeeld platform

17 jun. 2021

Via de tijdelijke cultuurzender Podium 19 werden tussen eind januari en eind april 2021 maar liefst 224 voorstellingen van 100 verschillende zalen en gezelschappen tot in de huiskamer gebracht. Wat vond het publiek ervan?

Meer lezen
Onderzoek

Publieksparticipatie & corona

31 mei 2021

Cultuur- en vrijetijdsparticipatie in en na coronatijden: hoe ziet het publiek dit? Een overzicht van de onderzoeksresultaten van mei 2020 en 2021.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

6 tips voor inspirerend Grabbelpasaanbod, ook in coronatijd

28 mei 2021

Als kunsteducatieve organisatie activiteiten aanbieden voor jeugdwerkingen als Grabbelpas, hoe doe je dat in coronatijden? Muzische Workshops leerde in 2020 heel wat uit hun ervaringen. Laat je inspireren door hun tips.

Meer lezen
Aan de slag

Relance: opnieuw eropuit met UiTPAS

18 mei 2021

Steeds meer vrijetijdsinitiatieven kunnen (binnenkort) terug de deuren openen. Een echte relance kondigt zich aan! Hoe breng je UiTPAS opnieuw en op tijd terug onder de aandacht bij je publiek?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

'Cultuurhonger' houdt cultuurliefhebbers warm

27 apr. 2021

We zitten al een tijdje op onze honger als het op cultuur aankomt. Toch valt er ook nu heel wat te beleven. En dat wil de Stad Antwerpen duidelijk maken aan alle inwoners met de campagne ‘Stil je cultuurhonger’.

Meer lezen
Tips & tricks

5 succesfactoren die KOERS over de meet haalden

11 mrt. 2021

Schatten van Vlieg is al enkele jaren een vaste waarde in de zomerprogrammatie van het KOERS museum. Lees hier hun tips voor een succesvolle campagne.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

De Werf trekt voluit de digitale kaart, ook in de toekomst

05 mrt. 2021

Sinds begin 2021 zet De Werf nog zeker tot het einde van het seizoen volledig in op digitaal aanbod. En ook daarna verdwijnt dit aanbod niet uit hun programmatie.

Meer lezen
Verslag kennisevent

5 tips voor een geslaagde communicatie van jouw digitaal event

i.s.m. cult! — 05 mrt. 2021

Hoe maak je van jouw virtueel event een waardig alternatief van je theaterzaal? En wat zijn de ingrediënten voor een goede communicatie hiervan?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Een zomer op Camping Josée: nomadisch, participatief en coronaproof

02 mrt. 2021

Welkom op Camping Josée! Deze vakantieplek midden in de stad zorgde een zomer lang voor plezier en cultuur in de straten en parken van Sint-Joost-ten-Node. Van participatief tot nomadisch: welke inspiratie haal jij uit de ervaringen van GC Ten Noey?

Meer lezen
Onderzoek

Online participatie in de UK

23 feb. 2021

The Audience Agency deed onderzoek naar online participatie in de UK. Wat zijn hun conclusies, en zien we bij ons gelijkaardige tendensen?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Een virtuele hackathon? publiq testte het uit!

08 feb. 2021

Hoe onze organisatie klaarstomen voor de toekomst op een collectieve en creatieve manier? We delen onze aanpak, enkele tips en voorwaarden voor een geslaagde virtuele hackathon.

Meer lezen