
Abdelkader Benali: Welke rol kunnen boeken en lezen spelen in onze persoonlijke ontwikkeling?
Ontdek de tips van Abdelkader Benali om kinderen & jongeren met etnisch-culturele diverse achtergrond te bereiken via taal en verhalen.

Emotienetwerken als methode om immaterieel erfgoed te laten voortbestaan
Hoe voer je gesprekken over erfgoed in de hedendaagse samenleving waarin steeds meer mensen samen leven die elkaar steeds minder kennen? Danielle Kuijten (Imagine IC) legde tijdens de roadtrip cultuureducatie de methode ‘emotienetwerken’ uit.
Participatieve kunstpraktijken: hoe kan je er vorm aan geven?
Maar waar zijn artiesten mee bezig waar iedereen zich mee kan verbinden? We gingen samen met De Veerman op ontdekkingsreis tijdens een live roadtripevenement. Aan den lijve leerden we wat participatieve kunstpraktijken kunnen zijn, d.m.v. workshops met Katrien Oosterlinck, Kristof Van Gestel en Hans Bossman.
11 tips voor cultuureducatie bij een kwetsbaar publiek in tijden van social distancing
Hoe bereik je een kwetsbaar publiek met cultuureducatieve activiteiten tijdens de coronacrisis? Over dit topic organiseerde Publiq in september een online rondetafel. De bevindingen die voortkwamen uit deze boeiende uitwisseling met deelnemers uit uiteenlopende hoeken van het cultuureducatieve veld lees je hier.

5 tips voor meer rendement uit je e-mailcampagnes
Hoe zorg je ervoor dat meer mensen je e-mail zien in hun mailbox, je e-mail open doen, zin hebben in je voorstel, en er effectief op ingaan? En dat jij dus meer rendement haalt uit je e-mail?

“We need to move”: 4 pijlers voor een sterke publieksrelatie
Welke pijlers zijn nodig om een duurzame relatie met je publiek op te bouwen? Bea Udeh (Arts Marketing Association, UK) toonde het tijdens een interactieve sessie op de Roadtrip cultuureducatie.

4 take-aways uit de workshop ‘Kunsteducatie en multiculturaliteit’
Hoe kan je een divers publiek betrekken? WISPER koos voor een onderdompeling in een andere taal.

Cultuureducatie en online aanbod
De digitalisering van het fysieke cultuureducatieve aanbod werpt heel wat vragen op. Wat is kwalitatief online aanbod? Hoe kan je interactie creëren in een digitale workshop? publiq organiseerde een ronde tafel rond het thema. De bevindingen van de deelnemers lees je hier.

Jongeren betrekken bij het beleid van je cultuurorganisatie
Participatief werken met jongeren loont voor veel cultuurorganisaties. Hoe kan je een stapje verdergaan en jongeren echt laten meedenken over het beleid van je organisatie?

Hoe bereik je jongeren met UiTPAS?
Ook bij jongeren kan UiTPAS leiden tot meer participatie! Ga aan de slag met onze tips en inzichten.

Generatie Z: inzicht in de jongere van nu
Wat betekent het om jong te zijn in 2020? En wat maakt de huidige generatie jongeren anders dan de voorgaande generaties? publiq en WAT WAT sloegen de handen in elkaar en nodigden YoungWorks (NL) uit voor een webinar over de wereld waarin Generatie Z opgroeit.
