'Bacongo Limburg', expo en podcasts over (de)kolonisatie:
Inzicht bieden zonder controverse op te wekken

De meerwaarde van meertaligheid volgens Foyer vzw
Half Italiaans en half Belg? Dat hoort Patrizia Civetta van het Brusselse Foyer vzw niet graag. “Het is niet half half. Zie het als dubbel. Als iets extra’s. Want meertaligheid en interculturaliteit is een immense rijkdom.” Hoe die filosofie doorheen de hele Foyer-werking bruist, stroomt en gutst? Lees vooral verder.

Het masterplan diversiteit en inclusie van publiq
Publiq probeert diversiteit in haar brede werking op te nemen als een vanzelfsprekende waarde. Hoe dat concreet gaat? We zetten stappen en stapjes.
Het wijktraject van hetpaleis & vzw Kras
Hoe een publiek bereiken dat de diversiteit van de context waarin je werkt weerspiegelt? Ontdek het praktijkvoorbeeld van hetpaleis en vzw Kras Jeugdwerk.

Het masterplan diversiteit in de praktijk bij publiq
Een divers publiq voor een divers publiek. In 2019 zijn we gestart met een traject rond diversiteit in onze organisatie om dit te versnellen. Hoe ver staan we vandaag?

Een zomer op Camping Josée: nomadisch, participatief en coronaproof
Welkom op Camping Josée! Deze vakantieplek midden in de stad zorgde een zomer lang voor plezier en cultuur in de straten en parken van Sint-Joost-ten-Node. Van participatief tot nomadisch: welke inspiratie haal jij uit de ervaringen van GC Ten Noey?

Islam en cultuur, vraag het aan een imam
Hoe kijken moslims naar cultuur en cultuureducatie? Waar moet je rekening mee houden als je publiek wil bereiken met een religieuze achtergrond? Hoe kom je tegemoet aan bepaalde verwachtingen of verzuchtingen? Ontdek het visuele verslag van de sessie met imam Khalid Benhaddou tijdens publiqForum 2020.

Nederlands oefenen in tijden van corona
Hoe bereik je anderstaligen die Nederlands willen oefenen als de gewone activiteiten als praattafels niet mogen doorgaan? Tijdens het publiqforum vertelden Alexandra van bib Muntpunt en Steffi en Lore van de Brusselse gemeenschapscentra over hun aanpak tijdens corona.

Publicatie 'Vrije tijd, ook voor jonge nieuwkomers?'
Bataljong en het Agenschap Integratie en Inburgering ondersteunen lokale besturen om ervoor te zorgen dat ook jonge nieuwkomers in ons land makkelijker kunnen deelnemen aan het vrijetijdsaanbod.

“We need to move”: 4 pijlers voor een sterke publieksrelatie
Welke pijlers zijn nodig om een duurzame relatie met je publiek op te bouwen? Bea Udeh (Arts Marketing Association, UK) toonde het tijdens een interactieve sessie op de Roadtrip cultuureducatie.

4 take-aways uit de workshop ‘Kunsteducatie en multiculturaliteit’
Hoe kan je een divers publiek betrekken? WISPER koos voor een onderdompeling in een andere taal.