Resultaten filteren
Project
Doelgroep
Resultaten filteren
SVV20 Diest 1
Tips & tricks

4 redenen waarom Toerisme Diest meer schattenjagers kreeg in 2020

21 apr. 2021

In de zomer van 2020 ontving Toerisme Diest meer dan 800 schattenjagers. Het jaar ervoor kwamen er ongeveer 350 kinderen een schat zoeken. Hoe kwamen er zoveel meer schattenjagers in Diest terecht? Corinne Nauwelaerts van Toerisme Diest geeft enkele tips.

Meer lezen
Pexels photo 5793013
Tips & tricks

Een familievriendelijk bericht in de UiTdatabank

12 apr. 2021

Wil je een groot publiek bereiken met je familieactiviteit? Zo zit een goed bericht in elkaar.

Dit willen families weten
Jongere - andrea piacquadio
Praktijkvoorbeeld

Jongerenagenda op WAT WAT

07 apr. 2021

Om jongeren nog beter te kunnen informeren over het cultuuraanbod, gebruikt het jeugdinformatieplatform WAT WAT de jongerenagenda widget van publiq.

Meer lezen
4d6c306e 0ad8 4aa5 bad4 228a90532533 1
Praktijkvoorbeeld

Het wijktraject van hetpaleis & vzw Kras

31 mrt. 2021

Hoe een publiek bereiken dat de diversiteit van de context waarin je werkt weerspiegelt? Ontdek het praktijkvoorbeeld van hetpaleis en vzw Kras Jeugdwerk.

Meer lezen
Kunsteducatie als katalysator voor duurzaamheid
Verslag kennisevent

Pleidooi voor doendenkers

24 mrt. 2021

Hoe kan kunsteducatie een motor zijn voor duurzaamheid? Met die vraag trapte de Roadtrip Cultuureducatie 2021 zich op gang. Muzische Workshops vzw legde ze voor aan de Nederlandse ecosoof Henk Oosterling.

Meer lezen
Jongerenparticipatie in Barendrecht
Praktijkvoorbeeld

Jongerenparticipatie en talentontwikkeling in Barendrecht

16 mrt. 2021

In Barendrecht werken culturele spelers, het jeugdwerk en de gemeente structureel en projectmatig samen om zoveel mogelijk (kwetsbare) jongeren uit de gemeente zinvolle jongerenparticipatie aan te bieden.

Meer lezen
Schatten van Vlieg in KOERS museum
Tips & tricks

5 succesfactoren die KOERS over de meet haalden

11 mrt. 2021

Schatten van Vlieg is al enkele jaren een vaste waarde in de zomerprogrammatie van het KOERS museum. Lees hier hun tips voor een succesvolle campagne.

Meer lezen
Royal Museum for Central Africa
Praktijkvoorbeeld

Het masterplan diversiteit in de praktijk bij publiq

08 mrt. 2021

Een divers publiq voor een divers publiek. In 2019 zijn we gestart met een traject rond diversiteit in onze organisatie om dit te versnellen. Hoe ver staan we vandaag?

Meer lezen
Beleefproject 1
Praktijkvoorbeeld

Samen sterker, creatiever, effectiever

08 mrt. 2021

Het Beleefproject is een intergemeentelijke samenwerking tussen Bekkevoort, Geetbets, Glabbeek, Kortenaken, Linter en Zoutleeuw. De zes kleinere plattelandsgemeenten bundelen hun krachten en organiseren samen het vrijetijdsaanbod voor kinderen en jongeren organiseren.

Meer lezen
Dynamo Jeugdwerk
Praktijkvoorbeeld

Inspireren. Leren. Werken. Het mantra van Dynamo Jeugdwerk (Eindhoven)

08 mrt. 2021

Een unieke combo van cultuur en welzijnswerk. Dat is Dynamo Jeugdwerk. Je vindt dit creatief platform voor jong talent net over de landsgrens in Eindhoven. Wat leer jij van hun talentgerichte aanpak?

Meer lezen
© Simon De Cock
Praktijkvoorbeeld

De Werf trekt voluit de digitale kaart, ook in de toekomst

05 mrt. 2021

Sinds begin 2021 zet De Werf nog zeker tot het einde van het seizoen volledig in op digitaal aanbod. En ook daarna verdwijnt dit aanbod niet uit hun programmatie.

Meer lezen
De Werf ©Laure Van Droogenbroeck
Verslag kennisevent

5 tips voor een geslaagde communicatie van jouw digitaal event

i.s.m. cult! — 05 mrt. 2021

Hoe maak je van jouw virtueel event een waardig alternatief van je theaterzaal? En wat zijn de ingrediënten voor een goede communicatie hiervan?

Meer lezen