
Football Girls Leuven maakt voetbal toegankelijk met UiTPAS
Toegankelijkheid en inclusiviteit zijn twee van de belangrijkste pijlers in de werking van de Football Girls in Leuven. Daarom zetten ze in op UiTPAS.

Match je werking met het onderwijs
Cultuurorganisaties en scholen werken bijna dagelijks samen. Maar hoe begin je eraan? En hoe kun je je bestaande praktijk verbeteren? Een publicatie van DCJM bundelt de belangrijkste inzichten van cultuureducatoren.

Hoe kan jìj ervoor zorgen dat het van mìj is?
Jongeren zelfstandig laten creëren - hoe doe je dat? Vier richtlijnen om vrij mee om te springen.

Traditie is voortdurend in transitie
Hoe gaat het Amsterdamse Rijksmuseum om met beladen kunstwerken?

UiT in Tessenderlo: een sterk merk
Tessenderlo zet in op geïntegreerd vrijetijdcommunicatiebeleid met UiT en UiTPAS, en neemt ook Ham mee in het verhaal na de fusie.

Nazareth maakt vrije tijd toegankelijker voor iedereen met UiTPAS
Nazareth (UiTPAS Leie Schelde) wil van UiTPAS een inclusief programma maken. Daarom zetten ze o.a. via evenementen en aantrekkelijke tijdelijke omruilvoordelen in op pashouders met én zonder recht op het kortingstarief.
UiTPAS inzetten voor het goede doel
Het afgelopen jaar werd UiTPAS volop ingezet voor het goede doel, en dankzij de UiTPAS-app is dat nu eenvoudiger dan ooit. Met de eindejaarsperiode in zicht zetten we graag enkele hartverwarmende acties in de kijker.

UiTPAS Middenkust zorgt voor verwondering met persoonlijke Sinterklaasboodschappen
Om de doelgroep families met kinderen te activeren spreekt Sinterklaas voor 10 punten een persoonlijke boodschap in voor de kinderen.

“Werken aan participatie is bouwen aan een inclusieve samenleving”
Vanaf 2025 gaan publiq en Dēmos verder als één organisatie. Daarom gingen twee collega's van beide organinsaties met elkaar in gesprek over het onderwerp dat publiq en Dēmos nauw verbindt: participatie.

"Wat doet die meneer aan dat kruis?"
De Kunstbrug: hoe een superdiverse school Vlaams erfgoed omarmde

Een nieuw UNESCO-kader voor kunst- en cultuureducatie, wat betekent dat?
Een nieuw raamwerk voor kunst- en cultuureducatie: dat is de uitkomst van de UNESCO-wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in die tekst? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?

Bibliotheek van Londerzeel gaat voor een aanpak over alle diensten heen
In Londerzeel werkt een gedreven team medewerkers aan een inclusieve bibliotheek, waar iedereen zich welkom voelt. Ze zetten in op toegankelijke activiteiten voor kinderen en jongeren, maar benadrukken ook het belang van samenwerking met andere gemeentediensten.