
Schatjes van Vlieg: een zoektocht voor de allerjongsten
Hoe betrek je ook de allerjongste doelgroep bij je aanbod en je schattenzoektocht, en waarom is dit belangrijk?

Relance: opnieuw eropuit met UiTPAS
Steeds meer vrijetijdsinitiatieven kunnen (binnenkort) terug de deuren openen. Een echte relance kondigt zich aan! Hoe breng je UiTPAS opnieuw en op tijd terug onder de aandacht bij je publiek?

UiTPAS & jeugdverenigingen: wat vinden ze er zelf van?
We gingen langs bij drie jeugdverenigingen en vroegen naar hun ervaring met UiTPAS. Lees hier drie eerlijke interviews.

Efficiënte en overzichtelijke agenda voor de Week van de Korte Keten
Ook redactionele content op UiTinVlaanderen gidst het publiek naar de leukste activiteiten van deze boeiende themaweek.

Meer fietsplezier dankzij Knooppunter en UiTinVlaanderen
Met een redactionele samenwerking en een UiTagenda voor de beste fietsuitstappen laten Knooppunter en UiTinVlaanderen meer mensen fietsplezier dicht bij huis beleven.

'Cultuurhonger' houdt cultuurliefhebbers warm
We zitten al een tijdje op onze honger als het op cultuur aankomt. Toch valt er ook nu heel wat te beleven. En dat wil de Stad Antwerpen duidelijk maken aan alle inwoners met de campagne ‘Stil je cultuurhonger’.

De Zomeracademie van De Veerman en Destelheide
Al twintig jaar slaan De Veerman en Destelheide de handen in elkaar voor de Zomeracademie: een artistieke werkweek voor iedereen vanaf 18 jaar die intensief wil onderzoeken, experimenteren en creëren.

Kunst en cultuur voor baby's en peuters? Absoluut!
Kunst en cultuur is er voor iedereen. Ook voor heel jonge kinderen. Daarom slaan het agentschap Opgroeien, het Departement Cultuur, Jeugd en Media, VVSG, publiq en diverse partnerorganisaties de handen in elkaar om participatie aan kunst en cultuur door baby’s en peuters te stimuleren.

4 redenen waarom Toerisme Diest meer schattenjagers kreeg in 2020
In de zomer van 2020 ontving Toerisme Diest meer dan 800 schattenjagers. Het jaar ervoor kwamen er ongeveer 350 kinderen een schat zoeken. Hoe kwamen er zoveel meer schattenjagers in Diest terecht? Corinne Nauwelaerts van Toerisme Diest geeft enkele tips.

Een familievriendelijk bericht in de UiTdatabank
Wil je een groot publiek bereiken met je familieactiviteit? Zo zit een goed bericht voor families in de UiTdatabank in elkaar.

UiTX-kalender op WAT WAT
Om jongeren nog beter te kunnen informeren over het cultuuraanbod, gebruikt het jeugdinformatieplatform WAT WAT de jongerenagenda-widget van publiq.
Het wijktraject van hetpaleis & vzw Kras
Hoe een publiek bereiken dat de diversiteit van de context waarin je werkt weerspiegelt? Ontdek het praktijkvoorbeeld van hetpaleis en vzw Kras Jeugdwerk.