Onze 6 blunders op vlak van inclusieve communicatie
Inclusieve communicatie is een werf die nooit ‘klaar’ is. Experte Sana Sellami wees ons op enkele blinde vlekken en gaf ons tips om het nog beter te doen.
Hoe maak je van jouw activiteit een publiekstrekker op UiTinVlaanderen?
We geven je enkele tips om je kans te vergroten dat ons marcom-team jouw activiteit opneemt in de tipsartikels en lijstjes op UiTinVlaanderen.
Hoe bereik je een nieuw publiek, samen met UiTinVlaanderen?
UiTinVlaanderen speelt een essentiële rol bij het verbinden van organisatoren met hun doelgroep. Lene Ector van het marketing-team bij publiq, geeft waardevolle tips over hoe je kunt meesurfen op deze uitgebreide exposure.
Inclusief communiceren over Sinterklaas: 3 goede voorbeelden
Hoe communiceer je best over je Sinterklaasactiviteiten, zonder stereotypen te bevestigen? We zetten een paar goede voorbeelden uit de UiTdatabank op een rij.
Jongeren warm maken voor Erfgoed
Voor Faro werkte publiq een contentcampagne uit ter promotie van Erfgoeddag op UiTinVlaanderen en specifiek bij jongeren via de nieuwsbrief en de sociale media van UiTX.
Dag van de Wetenschap in de kijker op UiTinVlaanderen
Om ervoor te zorgen dat de organisatoren een zo breed mogelijk publiek bereiken, helpt UiTinVlaanderen de activiteiten mee bekend te maken bij families met jonge kinderen.
Podium 19: Zes inzichten over digitaal cultuuraanbod op een gedeeld platform
Via de tijdelijke cultuurzender Podium 19 werden tussen eind januari en eind april 2021 maar liefst 224 voorstellingen van 100 verschillende zalen en gezelschappen tot in de huiskamer gebracht. Wat vond het publiek ervan?
Meer fietsplezier dankzij Knooppunter en UiTinVlaanderen
Met een redactionele samenwerking en een UiTagenda voor de beste fietsuitstappen laten Knooppunter en UiTinVlaanderen meer mensen fietsplezier dicht bij huis beleven.
Data science met vrijetijdsdata
De basis van de werking van UiT is de UiTdatabank waarin jaarlijks meer dan 215.000 activiteiten worden verzameld. Hoe maken we betere agenda’s met algoritmes?