In het dynamische landschap van vrijetijdsevenementen speelt UiTinVlaanderen een essentiële rol bij het verbinden van organisatoren met hun doelgroep. Met een indrukwekkend maandelijks bezoekersaantal van ongeveer 500.000 bezoekers heeft uitinvlaanderen.be een breed bereik. Tijdens het publiqForum gaf Lene Ector, coördinator van het marketingteam bij publiq, waardevolle tips over hoe je kunt meesurfen met deze uitgebreide exposure.

UiTinVlaanderen

Bekijk de grootste vrijetijdsagenda van Vlaanderen en Brussel.

Organiseer je activiteiten? Voeg je aanbod toe aan UiTdatabank

De uitgebreide verzameling van evenementen worden deze niet alleen gepromoot op UiTinVlaanderen zelf, maar ook in meer dan 750 online agenda's en 250 agenda’s in print. Daarnaast zijn er zo'n driehonderdduizend bezoekers per maand die de redactionele content van UiTinVlaanderen bekijken, zoals thema-artikels of tipslijstjes. Dit verhoogt de zichtbaarheid van activiteiten en vergroot de kans dat gebruikers ze ontdekken.

Tips om je activiteit eruit te laten springen:
  • Kies een titel voor je activiteit die kort, helder en aantrekkelijk is.

  • Maak de beschrijving specifiek en benadruk wat er voor de bezoeker te halen valt.

  • Gebruik foto's van mensen die echt iets beleven tijdens het evenement.

  • Vul de details, categorieën, leeftijden en tags zorgvuldig en volledig in.

Zijn alle gegevens juist ingevuld? In dat geval kan het marketingteam van publiq er vlot mee aan de slag gaan, waardoor je evenement extra zichtbaarheid krijgt.

Creëer een campagnepagina op UiTinVlaanderen

Als je een campagne wilt voeren, kun je een speciale campagnepagina laten maken op UiTinVlaanderen. Dit biedt een centrale plek voor je activiteiten en inspiratie voor de bezoeker, waardoor je kunt profiteren van de exposure en het bereik van het platform. Het marketingteam ondersteunt de campagne met inspirerende artikelen, wedstrijden en nieuwsbrieven, terwijl er ook wordt ingezet op ‘social’ en ‘search’ advertenties.

Ga voor een content partnership op maat

Door een content partnership aan te gaan, kun je activiteiten of campagnes met een bovenlokale uitstraling in de kijker laten zetten via unieke artikelen, wedstrijden en formats op sociale media op UiTinVlaanderen. Een voorbeeld van een content partnership met UiTinVlaanderen is de samenwerking met FARO om een breder en vooral jonger publiek warm te maken voor Erfgoed(dag). Dit initiatief werd kracht bijgezet via het jongerenlabel UiTX. Voor FARO deden we verschillende acties, waaronder het in de spotlight zetten van een jonge maker op UiTinVlaanderen, het verzenden van een nieuwsbrief naar 12.000 jongeren en het bereiken van 20.000 jongeren via Instagram. Daarnaast is er een aankondigende video op Instagram en TikTok geplaatst met een bereik van 63.000 jongeren en een sfeerverslag van een influencer op Instagram en TikTok met een bereik van 50.000 jongeren.

Zin in een samenwerking?

Wil je bepaalde bovenlokale campagnes of activiteiten extra promoten op UiTinVlaanderen? Neem contact op en samen bekijken wat we voor mekaar kunnen betekenen.

  • Een suggestie voor een nieuw artikel waar jouw event in past of om je event op te nemen in een bestaand artikel? Stuur een e-mail naar liena@publiq.be
Liena Lauriks
Neem contact op met
Liena Lauriks
Content marketeer
email hidden; JavaScript is required
  • Zin in een formelere samenwerking? Wil je inzetten op een specifieke doelgroep? Zoek je extra visibiliteit voor een campagne? Wil je een wedstrijd opzetten? Stuur een e-mail naar lene@publiq.be
Lene Ector
Neem contact op met
Lene Ector
Teamlead B2C marcom
email hidden; JavaScript is required
Praktijkvoorbeeld

Jongeren warm maken voor Erfgoed

10 jul. 2023

Voor Faro werkte publiq een contentcampagne uit ter promotie van Erfgoeddag op UiTinVlaanderen en specifiek bij jongeren via de nieuwsbrief en de sociale media van UiTX.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Hoe de Beleef Weer Meer-campagne cultuurparticipatie opnieuw mee aanzwengelde

25 jan. 2023

Hoe brengen we mensen opnieuw bij het cultuuraanbod, na een wereldwijde pandemie en meerdere lockdowns? Die vraag leidde begin 2022 tot de campagne Beleef Weer Meer.

Meer lezen
Tips & tricks

Haal nóg meer UiT de UiTdatabank

16 mrt. 2023

Je voert je vrijetijdsactiviteiten al in in de UiTdatabank? Perfect! Maar haal je er ook het meeste uit? We geven je een aantal tips zodat jouw activiteiten een zo breed mogelijk publiek bereiken.

Meer lezen