Kinderen als erfgoedambassadeurs
Kinderen warm maken voor cultuur of erfgoed is niet altijd even makkelijk. Met het project Jong redt Oud blijkt dat voor het Provinciaal Centrum voor Cultureel Erfgoed in Limburg echter een koud kunstje.

Boeiende adviesraden? Oudsbergen experimenteert!
Naar aanleiding van hun fusie organiseerden de gemeenten Opglabbeek en Meeuwen-Gruitrode samen een trefdag voor verenigingen.
Zes tips om een goede tekst te schrijven
Maak je een publicatie zoals een UiTmagazine? Ja, dan zijn aantrekkelijke beelden een must. Maar minstens even belangrijk zijn sterke teksten.

Terugblik: focus op families
Op 7 oktober verwelkomden we in het mooie kader van het STAM in Gent meer dan 80 aanwezigen die willen inzetten op meer familievriendelijkheid. Lees de terugblik van de dag om samen met publiq, onze partners en iedereen met een hart voor het jong publiek alle ‘neuzekes’ in dezelfde richting te krijgen!

1 jaar UiTPAS segmentatiemails in cijfers
Danzij de segmentatietool krijgt UiTPAShouder enkel tips op maat, afgestemd op zijn voorkeuren. En deze mails vallen duidelijk in de smaak.

In gesprek met Annelore van Allez Chantez
Allez, Chantez! is een interessant praktijkvoorbeeld waarbij zangplezier centraal staat. We interviewden oprichtster Annelore Camps.

Technopolis verwelkomt ook niet-Mechelaars met een UiTPAS aan kansentarief
"Iedereen te fascineren met wetenschap en technologie is onze missie!"

Nieuw publiek met UiTPAS bij LOD muziektheater Gent
"We zagen zo goed als allemaal nieuwe gezichten en bereikten met onze oproep een heel divers publiek."

Karateclub Diksmuide: leden én club baat bij UiTPAS
"Dit betekent een belangrijke tijdswinst voor zowel de club als de leden."

Cultuurbeleving voor de allerjongsten: hoe gaan organisaties ermee om?
Tijdens de ontbijtsessie cultuureducatie voor de allerjongsten gingen we in gesprek met verschillende organisaties met een aanbod voor deze doelgroep. Ontdek hier hun bevindingen en tips en tricks.

Mini-audit voor nog betere UiTcommunicatie in Edegem
‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’ Om mee na te denken over deze vraag trok partnermedewerker Toon naar de gemeente Edegem.
UiTSCHIETER mikt op een breder publiek voor niche-aanbod
Een regionaal kwaliteitslabel uit het Meetjesland voor voorstellingen die minder bekend zijn bij het grote publiek, maar wel hun plaats verdienen in het aanbod.