Online presenteren: tips & tricks
Je kent het vast: sommige online presentaties die je al volgde, voelen aan als compleet tijdverlies, terwijl andere je bakken inspiratie bezorgd hebben. Waaraan ligt dit, en hoe zorg je er als spreker of begeleider voor dat je publiek met een waardevolle ervaring de sessie verlaat?
Online kunsteducatie: 8 tips uit het praktijkverhaal van WISPER
Kunsteducatief aanbod op een kwalitatieve manier online overbrengen, hoe doe je dat? Ontdek hoe WISPER dit aanpakte en welke tips ze voor jou hebben.
Publicatie 'Vrije tijd, ook voor jonge nieuwkomers?'
Bataljong en het Agenschap Integratie en Inburgering ondersteunen lokale besturen om ervoor te zorgen dat ook jonge nieuwkomers in ons land makkelijker kunnen deelnemen aan het vrijetijdsaanbod.
Abdelkader Benali: Welke rol kunnen boeken en lezen spelen in onze persoonlijke ontwikkeling?
Ontdek de tips van Abdelkader Benali om kinderen & jongeren met etnisch-culturele diverse achtergrond te bereiken via taal en verhalen.
Emotienetwerken als methode om immaterieel erfgoed te laten voortbestaan
Hoe voer je gesprekken over erfgoed in de hedendaagse samenleving waarin steeds meer mensen samen leven die elkaar steeds minder kennen? Danielle Kuijten (Imagine IC) legde tijdens de roadtrip cultuureducatie de methode ‘emotienetwerken’ uit.
Villa Verbeelding, vol van woord en beeld
Ontdek dit bijzonder museum in Hasselt en hoe zij vorm geven aan cultuureducatie in dit praktijkvoorbeeld.
UiTPAS-punten voor het goede doel
De eindejaarsperiode is traditioneel het moment waarop mensen zich vrijgevig en empatisch opstellen, én ook graag hun UiTPAS-portefeuille opentrekken. Laat je inspireren door de enkele UiTPAS-acties voor het goede doel.
Participatieve kunstpraktijken: hoe kan je er vorm aan geven?
Maar waar zijn artiesten mee bezig waar iedereen zich mee kan verbinden? We gingen samen met De Veerman op ontdekkingsreis tijdens een live roadtripevenement. Aan den lijve leerden we wat participatieve kunstpraktijken kunnen zijn, d.m.v. workshops met Katrien Oosterlinck, Kristof Van Gestel en Hans Bossman.
11 tips voor cultuureducatie bij een kwetsbaar publiek in tijden van social distancing
Hoe bereik je een kwetsbaar publiek met cultuureducatieve activiteiten tijdens de coronacrisis? Over dit topic organiseerde Publiq in september een online rondetafel. De bevindingen die voortkwamen uit deze boeiende uitwisseling met deelnemers uit uiteenlopende hoeken van het cultuureducatieve veld lees je hier.
Een overzichtelijke agenda voor liefhebbers van het bos
Enthousiaste partners vullen de agenda met een resem activiteiten voor de Dag van het Zoniënwoud.
5 tips voor meer rendement uit je e-mailcampagnes
Hoe zorg je ervoor dat meer mensen je e-mail zien in hun mailbox, je e-mail open doen, zin hebben in je voorstel, en er effectief op ingaan? En dat jij dus meer rendement haalt uit je e-mail?
“We need to move”: 4 pijlers voor een sterke publieksrelatie
Welke pijlers zijn nodig om een duurzame relatie met je publiek op te bouwen? Bea Udeh (Arts Marketing Association, UK) toonde het tijdens een interactieve sessie op de Roadtrip cultuureducatie.