publiq & AmuseeVous over jongeren en cultuur
Verslag van een studiedag met een pak inzichten en antwoorden uit eerste hand, van de jongeren zelf!

Meer publiek met sociale media: enkele tips
Collega Lene illustreert aan de hand van vier publiq cases hoe je sociale media efficiënt kan inzetten

3 lessen om meer jongeren tot je kernpubliek te rekenen
We zetten de drie voornaamste lessen die we tijdens het UiTsalon over jongeren leerden even op een rijtje.

Hoe persona’s, customer journeys en segmenten kunnen helpen om meer publiek te bereiken.
Twee inspirerende kennisdossiers over segmentatie

UiTPAS activeert je UiT-communicatie
Hoe gebruik je UiTPAS als het sluitstuk van je vrijetijds- of UiTcommunicatie?

Communicatie anno 2017: Wat BILL door de ogen van 750 jongeren zag
De conclusies uit de jongerenenquête met vragen omtrent hun culturele vrijetijdsbesteding, hoe ze zich informeren en met welke eigenschappen een goede communicatie zich kan onderscheiden van de rest.

Permanente aandacht voor kansarmoede. Hoe doe je dat?
In het kader van de Week tegen Armoede haalde Robbert Jacobs het begeleidingspakket met expo, beelden en tips van Er op UiT naar de gemeente Borsbeek. Want zowel de lokale als de hogere politieke niveaus hebben soms eens een reminder nodig.
Hoe een click rate van 45% krijgen?
Segmentatie helpt om jouw doelpubliek nauwkeuriger af te bakenen en gerichter aan te spreken. Het gevolg: een hoger bereik en een beter resultaat op jouw campagne. Daarvan getuigde de e-mailcampagne in 2016 rond Theater aan Zee.
Quick wins na een mini-audit in Neerpelt
Herhaling is de sleutel om een boodschap te laten doordringen. Tot die conclusie kwamen we nogmaals na het bezoek van partnermedewerker Sam, die met cijfers, voorbeelden en analyses afzakte naar het land van de Dommel.

Brugge Plus installeert UiThoek op hogescholen
Brugge Plus brengt niet de jongeren dichter bij het aanbod, maar het aanbod dichter bij de jongeren. Dat doet de vzw niet door veel media-aandacht of geld, maar door een strategische plaats uit te kiezen voor hun ‘UiThoek’.