Schatten van Vlieg 2018

Van 2015 tot 2019 zoomen we met de Schatten van Vlieg in op de 5 zintuigen. Na de zomeracties van 2015 “Hoor jij wat ik hoor?”, 2016 “Zie jij wat ik zie”? en 2017 ‘Ruik jij wat ik ruik?’ focussen we in 2018 op “Voel jij wat ik voel?”.

 

> Bekijk de deelnemers van 2018

Je eerste Schatten van Vlieg in 5 stappen 

> Veelgestelde vragen

 

Thema 2018: Voel jij wat ik voel?

Terwijl we baby’s tussen 1 en 2 jaar met voelboekjes volop stimuleren om hun tastzin te ontwikkelen, lijken we kinderen in de daarop volgende jaren zo goed als alles te verbieden wat met aanraken te maken heeft. Nochtans, door dingen aan te raken leer je zaken bij die je met andere zintuigen niet kan leren.

Door te voelen leer je écht kennen, beter kennen. De tastsensatie is een sensatie die je bijblijft, ze zorgt er met andere woorden voor dat de ervaring op jouw locatie blijft hangen bij het publiek. Een uitgelezen kans dus om je publiek ook op die manier te laten kennismaken met je aanbod.

We geven je alvast drie overtuigende redenen om voor het thema te kiezen. 

 

Overtuigd? Lees hier meer over het thema en laat je inspireren.

 

Campagnemateriaal

Wat zit er in de schatkist?

  • Een kunsteducatief item dat doorwerkt op het thema ‘Voel jij wat ik voel?’
  • Een logboek waarin kinderen hun naam en feedback kunnen noteren
  • Optioneel een gadget met onmiddellijke funfactor

> Ontdek hier meer info over het campagnemateriaal 

Meertaligheid tijdens de zomeractie

Zowel het educatieve item als de affiches zijn beschikbaar in het Nederlands èn in het Frans. Moet en/of mag je organisatie ook Franstalig campagnemateriaal voorzien tijdens de Schatten van Vlieg? Dat ontdek je hier:

> Meer info over de taalwetgeving

 

Inspiratie

Vlieg organiseerde op dinsdag 6 februari 2018 een inspiratiedag vol inspirerende workshops om met het thema ‘Voel jij wat ik Voel’ aan de slag te gaan. 

We bieden ook enkele handige hulpmiddelen aan voor het maken van een goede schattenzoektocht.

 

Communicatie

Je kan je zoektocht op verschillende manieren in de kijker zetten. Om je hierbij te helpen, bieden we in de loop van 2018 weer heel wat tools aan.

 

Een divers publiek 

Deze zomer wil Vlieg samen met jouw organisatie een diverser publiek bereiken. Dat willen we doen met een klastry-out. Doe je mee? Dan zoek je een klas met kinderen die in familieverband minder kansen krijgen om van cultuur te genieten. Je nodigt hen voor de zomer uit om je schattenzoektocht voor te proeven en zo maak jij ook kennis met een moeilijk te bereiken doelgroep.

Hoe gaat dat in zijn werk? Dat ontdek je hier!

 

Vlieg & OJOO

Jammer genoeg gaan we vanuit publiq niet meer structureel samenwerken met OJOO voor de zomeractie. Indien je dat wil, kan je de app wel nog gebruiken, want het speciale Vlieg-design blijft beschikbaar via de OJOO-studio. Bij interesse kan je contact opnemen met OJOO zelf via peter@ojoo.com.

 

Contactinformatie

Elien Vanlaer

Elien Vanlaer
Projectmedewerker Vlieg
elien@publiq.be
02/551 18 76


Downloads