Verwerk het thema in je zoektocht
Doe jij mee aan Schatten van Vlieg in 2021? Dan moedigen we jou aan het thema van dit jaar 'Zie jij wat ik zie?' in je zoektocht te verwerken. Laat via deze herkenbare rode draad families kennismaken met het aanbod en de ruimte van jouw locatie.
De inspiratiegids
We stellen een gids samen boordevol kijkinspiratie en voorbeeldopdrachten. Daarnaast ontdek je de belangrijkste do's-and-don'ts bij het maken van een opdracht en krijg je tips rond hoe je ook de allerjongsten een leuke tijd kan laten beleven met jouw zoektocht.
Maak je zoektocht coronaproof
Voorbeeldzoektochten
Hoe pakten andere organisaties het aan? Laat je inspireren door enkele schatkaarten, opdrachtenboekjes, flyers,... van de vorige edities.
Leeslijst
Iedereen Leest maakte een lijst met boekentips rond het thema 'kijken'. Vooral voor bibliotheken kan deze lijst handig zijn bij het maken van je zoektocht.
Bibster
Enkel voor bibliotheken
Als bibliotheek kan je deze zomer een zoektocht voor Schatten van Vlieg organiseren met een kant-en-klaar spel in Bibster Quest rond het thema "Zie je wat ik zie". Het Bibsterspel ontstond in samenwerking met de Aanstokerij en een enthousiast groepje bibliotheekmedewerkers. Benieuwd naar het spel, het campagnemateriaal, meer inspiratie en tips?
Erfgoedapp
Met de ErfgoedApp laat je jouw bezoekers kennismaken met de rijkdom van je collectie, om het erfgoed in de buurt te verkennen of om sterke verhalen voor het voetlicht te brengen. Zo ontwerp je rondleidingen, wandelingen, fietstochten of zoektochten voor groot en klein.
TIP: werk je met de ErfgoedApp of een andere app? Geef dit mee in je communicatie: zo kunnen families de app vooraf downloaden en kunnen ze met een opgeladen smartphone aan de zoektocht beginnen.
Een nieuw publiek
Wil je meer? Besteed dan ook aandacht aan de allerjongste doelgroep en aan een nieuw publiek dat je nog niet bereikt.

Schatjes van Vlieg: een zoektocht voor de allerjongsten
Hoe betrek je ook kinderen van 0 tot 5 jaar bij je zoektocht?

Bereik een diverser publiek met de try-out
Maak kennis met een nieuw publiek dat nog niet zelf de weg naar jouw organisatie vindt.