Snuister door onze vacatures en werp een blik achter de schermen.
Directie
Het Directieteam van publiq bepaalt de koers van de organisatie. We denken na over langetermijndoelstellingen en nemen in functie daarvan beslissingen rond financiën, personeelsbeleid, investeringen, samenwerkingen, … We doen dit in nauwe samenwerking met de Vlaamse overheid, het bestuursorgaan en de vele partners waarmee publiq samenwerkt.





Partnerschappen
Samenwerking zit in het dna van publiq. We delen de missie om iedereen te laten deelnemen aan vrije tijd met heel wat partners: van lokale besturen over middenveldorganisaties tot professionele organisatoren uit de vrijetijdssector. Met het team Partnerschappen voorzien we onder meer de partners van het UiTnetwerk, UiTPAS en VRIJUIT van de nodige begeleiding en ondersteuning op maat.










Platform & Services
Het team Platform & Services ontwikkelt en onderhoudt het publiq-platform, de kern van onze dienstverlening. Het publiq-platform is een veilige en efficiënte infrastructuur waarop diverse datastromen worden beheerd. Ons team bestaat uit cloudengineers die verantwoordelijk zijn voor de onderliggende infrastructuur en services, data-engineers die de datastromen en -transformaties beheren en datascientists die uit de data inzichten en nieuwe diensten afleiden.








Producten & Ontwikkeling
Het team Producten & Ontwikkeling onderhoudt de bestaande producten van publiq (uitinvlaanderen.be, de museumpas-app, …) en ontwikkelt nieuwe producten. Ons team bestaat uit developers die de code schrijven, productmanagers die de behoeften van gebruikers vertalen naar concrete productverbeteringen en productsupport-medewerkers die technische problemen oplossen en terugkoppelen, waardoor we opnieuw kunnen leren.















Content & campagnes
Het team Content & Campagnes is een onuitputtelijke bron van frisse marketingideeën en inspirerende content. Met artikels, nieuwsbrieven, TikToks, reels, wedstrijden, campagnes, ... zetten we producten als UiTinVlaanderen, Vlieg, UiTX, UiTPAS en museumPASSmusées in de kijker. Met als doel: zoveel mogelijk mensen warm te maken voor cultuur en vrije tijd.












Marketing & customer experience
Het team Marketing & Customer Experience zorgt ervoor dat onze cultuur- en vrijetijdscommunicatie zo impactvol mogelijk is. We duiken in het hoofd van verschillende doelgroepen om ze met de meest relevante communicatie en via de meest klantgerichte aanpak de weg te wijzen naar het rijke cultuur- en vrijetijdsaanbod in Vlaanderen en Brussel.











Helpdesk
Het team Helpdesk van publiq vormt de frontlinie voor ondersteuning bij vragen en problemen rond een scala aan producten, waaronder UiTPAS, UiTdatabank, museumpas, UiTinVlaanderen en Cultuurkuur. Elke productlijn wordt door ons team zorgzaam vertroeteld.
Vind je het antwoord op je vraag niet in ons helpcentrum? Neem dan gerust contact op met het team.




Gegevensverzameling en -verwerking
Het team Gegevensverzameling & Gegevensverwerking verzamelt zoveel mogelijk data over het vrijetijdsaanbod en het participatiegedrag van mensen. We zetten in op kwaliteitscontroles van de activiteiten in UiTdatabank. Op basis van wetenschappelijk onderzoek, data-analyse en dashboards verwerven we inzichten om het aanbod en het publiek nog beter aan elkaar te koppelen.







Kenniswerking
Om vrijetijdsorganisaties en lokale besturen te ondersteunen rond participatie en inclusie van iedereen aan cultuur, sport en jeugdwerk, doen we binnen het team Kenniswerking aan kennisuitwisseling en kennisdeling. Dit doen we via de website, nieuwsbrieven, maar ook in begeleiding, lerende netwerken, opleidingen en events. We richten ons ook op cultuureducatie, waarbij we professionals uit Vlaanderen en Brussel samenbrengen om inspirerende praktijken uit te wisselen.









Content & Communicatie b2b
Het team Content & Communicatie beheert de website, nieuwsbrieven en sociale media van publiq. Wij zorgen ervoor dat onze inzichten en praktijken helder en aantrekkelijk worden gedeeld via verschillende formats en kanalen. Ons B2B-publiek omvat lokale besturen, bovenbouworganisaties, vrijetijdsorganisatoren en andere partners die met behulp van onze producten, diensten en kennis een breder en diverser publiek willen bereiken.



Zakelijk team
Het team Zakelijk zorgt ervoor dat alles gesmeerd loopt op het vlak van financiële, administratieve, juridische, personeels- en kantoorzaken. We bieden de rest van het team maximale ondersteuning en verzekeren zo een stevig fundament onder de dagelijkse werking van publiq. We waken erover dat het kantoor van publiq een aangename plek is voor zowel collega’s als bezoekers. Wij organiseren ook de teamactiviteiten en voorzien in attenties voor collega’s.








