Het UiT-aanbod in de buurt

Het UiTnetwerk bestaat uit steden en gemeenten die communiceren met het herkenbare UiT-label. De meeste van hun vrije tijd beleven mensen immers dicht bij huis. Daarom zijn steden en gemeenten de juiste partner om over het lokale cultuur- en vrijetijdsaanbod te informeren.

Bijna overal UiT-label, meer en meer UiTPAS

95% van de Vlaamse en Brusselse steden en gemeenten zetten het UiT-label in. Elk jaar kiezen meer en meer lokale overheden, samen met plaatselijke aanbieders, ook voor UiTPAS, als impuls voor meer vrijetijdsparticipatie van inwoners en bezoekers.

Schermafbeelding 2020 01 08 om 14 12 37

Leden van het UiTnetwerk

Lid zijn van het UiTnetwerk, wat houdt dat in en aan welke voorwaarden moet je voldoen?

Meer lezen
Tools

Gereedschappen

Gebruik de instrumenten van publiq voor je 360° UiT-communicatie om verschillende doelgroepen te bereiken.

Meer lezen
Ui Tforum Werksessie01

UiT-begeleidingen op maat

Je vrijetijdscommunicatie optimaliseren? Een partnermedewerker helpt jouw stad of gemeente op maat, afgestemd op de operationele noden van de diensten.

Meer weten

Onze UiTnetwerk-medewerkers informeren, begeleiden, adviseren en nodigen uit voor boeiende uitwisselingen rond UiT-communicatie en UiTPAS.

Wim D'haeyer
Neem contact op met
Wim D'haeyer
Manager Partnernetwerk

Klaar voor de volgende stap?

UiTPAS is de kers op de taart voor jouw UiT-communicatie! Dit Vlaamse programma stimuleert vrijetijdsparticipatie, met speciale aandacht voor mensen in armoede. Vandaag sparen en ruilen al meer dan 200.000 pashouders bij meer dan 3000 verschillende vrijetijdsorganisaties.

Bekijk ook:

© Milo Profi
Tips & tricks

UiT-communicatie of toeristische communicatie?

22 sep. 2021

Waarom zou je als stad, gemeente of regio inzetten op toeristische communicatie en UiT-communicatie en hoe vind je de balans tussen deze twee communicatiestromen?

Meer lezen
17884953 Cultuur Honger socials zonder A 1x1 1080x1080
Praktijkvoorbeeld

'Cultuurhonger' houdt cultuurliefhebbers warm

27 apr. 2021

We zitten al een tijdje op onze honger als het op cultuur aankomt. Toch valt er ook nu heel wat te beleven. En dat wil de Stad Antwerpen duidelijk maken aan alle inwoners met de campagne ‘Stil je cultuurhonger’.

Meer lezen
© Simon De Cock
Praktijkvoorbeeld

De Werf trekt voluit de digitale kaart, ook in de toekomst

05 mrt. 2021

Sinds begin 2021 zet De Werf nog zeker tot het einde van het seizoen volledig in op digitaal aanbod. En ook daarna verdwijnt dit aanbod niet uit hun programmatie.

Meer lezen