Steden en gemeenten promoten het vrijetijdsaanbod met het UiT-label

Het UiT-aanbod in de buurt

Het UiTnetwerk bestaat uit steden en gemeenten die communiceren met het herkenbare UiT-label. De meeste van hun vrije tijd beleven mensen immers dicht bij huis. Daarom zijn steden en gemeenten de juiste partner om over het lokale cultuur- en vrijetijdsaanbod te informeren.

Bijna overal UiT-label, meer en meer UiTPAS

95% van de Vlaamse en Brusselse steden en gemeenten zetten het UiT-label in. Elk jaar kiezen meer en meer lokale overheden, samen met plaatselijke aanbieders, ook voor UiTPAS, als impuls voor meer vrijetijdsparticipatie van inwoners en bezoekers.

UiTnetwerk partnerpagina

Maakt jouw stad of gemeente haar inwoners warm voor vrije tijd met het UiT-label? Op deze pagina vind je alle info die je nodig hebt.

Ga aan de slag met onze praktijkvoorbeelden, tips, hulpmiddelen en meer.

UiT in Lier © Laure-Ann Iserie

Onze UiTnetwerk-medewerkers informeren, begeleiden, adviseren en nodigen uit voor boeiende uitwisselingen rond UiT-communicatie.

Toon Beullens
Neem contact op met
Toon Beullens
Consulent vrijetijdsorganisatie en -strategie
email hidden; JavaScript is required
JavaScript is required to reveal this message.

Bekijk ook:

(c) Stad Hasselt
Praktijkvoorbeeld

Stad Hasselt vernieuwt UiT-communicatie

17 mrt. 2023

Stad Hasselt neemt je mee in de nieuwe UiT-strategie en geeft een inkijk in het vernieuwde UiT-magazine.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Regiocampagne Cultuur geeft Energie

31 jan. 2023

Meer publiek naar de zalen: wat vorig jaar nog een bescheiden postcorona-campagne was, is inmiddels uitgegroeid tot een stevige jaarlijkse actie van de cultuurhuizen in de regio’s Meetjesland en Leie Schelde.

Meer lezen
Onderzoek

Het publiek na corona: een internationaal perspectief

27 jan. 2023

Keert het cultuurpubliek terug na corona? En waarom of waarom niet? Niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk stellen cultuurhuizen zich die vraag.

Meer lezen