Het UiT-aanbod in de buurt

Het UiTnetwerk bestaat uit steden en gemeenten die communiceren met het herkenbare UiT-label. De meeste van hun vrije tijd beleven mensen immers dicht bij huis. Daarom zijn steden en gemeenten de juiste partner om over het lokale cultuur- en vrijetijdsaanbod te informeren.

Bijna overal UiT-label, meer en meer UiTPAS

95% van de Vlaamse en Brusselse steden en gemeenten zetten het UiT-label in. Elk jaar kiezen meer en meer lokale overheden, samen met plaatselijke aanbieders, ook voor UiTPAS, als impuls voor meer vrijetijdsparticipatie van inwoners en bezoekers.

Leden van het UiTnetwerk

Lid zijn van het UiTnetwerk, wat houdt dat in en aan welke voorwaarden moet je voldoen?

Meer lezen

Aan de slag met UiT-communicatie

Gebruik de instrumenten van publiq voor je 360° UiT-communicatie om verschillende doelgroepen te bereiken.

Meer lezen

UiT-begeleidingen op maat

Je vrijetijdscommunicatie optimaliseren? Een partnermedewerker helpt jouw stad of gemeente op maat, afgestemd op de operationele noden van de diensten.

Meer weten

Onze UiTnetwerk-medewerkers informeren, begeleiden, adviseren en nodigen uit voor boeiende uitwisselingen rond UiT-communicatie en UiTPAS.

Aansluiten bij het UiTnetwerk, of heb je extra begeleiding op maat nodig?

Toon Beullens
Neem contact op met
Toon Beullens
Consulent vrijetijdsorganisatie en -strategie

Blijf op de hoogte met de maandelijkse UiTnetwerk-update vol tips & tricks, nieuws en praktijkvoorbeelden in je mailbox.

Klaar voor de volgende stap?

UiTPAS is de kers op de taart voor jouw UiT-communicatie! Dit Vlaamse programma stimuleert vrijetijdsparticipatie, met speciale aandacht voor mensen in armoede. Vandaag sparen en ruilen al meer dan 200.000 pashouders bij meer dan 3000 verschillende vrijetijdsorganisaties.

Bekijk ook:

Praktijkvoorbeeld
Meer lezen
Onderzoek

Het publiek na corona: een internationaal perspectief

27 jan. 2023

Keert het cultuurpubliek terug na corona? En waarom of waarom niet? Niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk stellen cultuurhuizen zich die vraag.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Hoe de Beleef Weer Meer-campagne cultuurparticipatie opnieuw mee aanzwengelde

25 jan. 2023

Hoe brengen we mensen opnieuw bij het cultuuraanbod, na een wereldwijde pandemie en meerdere lockdowns? Die vraag leidde begin 2022 tot de campagne Beleef Weer Meer.

Meer lezen