Digitale vernieuwing in de culturele sector...
Het programma Doelgericht Digitaal Transformeren, geregisseerd door het Vlaamse Departement Cultuur, Jeugd en Media, stimuleert met het UiTwisselingsplatform een datagedreven aanpak in de cultuursector.
...voor meer cultuurparticipatie
Het UiTwisselingsplatform wil vrijetijdsparticipatie in Vlaanderen stimuleren door waardevolle inzichten te verschaffen aan alle betrokkenen in de sector.
Wat je mag verwachten
We brengen het versnipperde landschap van de cultuursector samen op één geïntegreerd platform.
- Een open ecosysteem voor dataproducenten (het publiek) en dataconsumenten (de cultuurhuizen).
- Samenwerking en innovatie in de culturele sector.
- Inzichten om vrijetijdsparticipatie in Vlaanderen te bevorderen.
Voor wie?
Alle betrokkenen in de sector kunnen gebruikmaken van het UiTwisselingsplatform, waaronder de deelnemers, de aanbieders, externe diensten zoals ticketingleveranciers, digitale pioniers, beleidsmakers en onderzoeksinstellingen.
Samen met partners
Voor de ontwikkeling van dit dataplatform hebben we intensief samengewerkt met het departement CJM, Digitaal Vlaanderen, Kunstenpunt en diverse andere belanghebbenden en leveranciers, zoals A.C.A. Group. Samen werken we aan een veelbelovende toekomst voor de Vlaamse vrijetijdssector.
Vragen over dit project? Contacteer Sven.
Bekijk de lopende projecten op het UiTwisselingsplatform
Infosessie data delen en de Publieksvinder
In dit webinar stellen we de eerste contouren van de Publieksvinder voor: een instrument in ontwikkeling waarmee cultuurhuizen in de toekomst publieksdata moeten kunnen vergelijken, interpreteren en vertalen naar hun eigen werking.
De Publieksvinder
Meer inzicht in je publiek door delen van data
Data Spaces, Audience Data
Data delen in de Vlaamse cultuursector.
Bekijk ook:
Bevraging: werken met publieksdata in de podiumsector
Cultuurconnect en publiq onderzoeken hoe data vandaag in de sector worden ingezet én welke kansen er nog liggen. Doe mee aan de bevraging en help mee richting schaalbare oplossingen voor de hele sector.
De Publieksvinder: meer inzicht in je publiek door delen van data
Cultuurhuizen weten veel over hun ticketkopers, maar veel minder over hun volledige potentieel aan publiek. Wie bereik je eigenlijk, en wie niet? En hoe weet je of je écht impact maakt? Zonder een goed zicht hierop wordt programmeren, communiceren en groeien al snel een gok. De Publieksvinder wil daar verandering in brengen.
Publieksdata delen: wat leeft er in de sector?
Hoe kunnen cultuurhuizen dankzij data delen hun publiek beter leren kennen en nieuwe doelgroepen bereiken, en hoe kan de Publieksvinder daarbij helpen? We gingen we in gesprek met vijf cultuurhuizen.