Hiermee maken we het een pak makkelijker om UiTPAS als gezin te gebruiken:

  • De UiTPAS van je gezinsleden zitten samen in de app: de fysieke kaarten hoef je niet meer op zak te hebben.
  • Spaar meteen punten voor de gezinsleden die deelnemen aan een activiteit.
  • Check het puntensaldo en ruil voordelen voor je gezinsleden.
  • Ook hun welkomstvoordelen en historiek vind je makkelijk terug in je app.

Waarom deze update?

UiTPAS wordt zeer vaak in gezinscontext gebruikt: maar liefst 62% van de pashouders maakt deel uit van een gezin. Dat wil zeggen dat er meer dan een pashouder op hetzelfde adres woont.

Het digitaal beheren van de UiTPAS als gezin was echter niet gemakkelijk: zo kon je voorheen maar één UiTPAS beheren in de app. Op basis van de feedback van UiTPAS-coördinatoren en deze van gezinnen is de app nu aangepast om diverse gezinscontexten te ondersteunen.

Wat zit er in deze update?

Toevoegen van gezinsleden die ook een UiTPAS hebben.
Pashouders kunnen bovendien toegevoegd worden aan verschillende gezinnen. Bijvoorbeeld in het geval van een gescheiden gezin kunnen beide ouders apart een gezin maken in de app en de kinderen toevoegen, op die manier hebben beide ouders dus toegang tot de UiTPAS van de kinderen.

Punten sparen voor gezinsleden.
Je kan punten sparen voor de gezinsleden waarmee je samen aan een activiteit participeert.
Dat doe je door eerst de QR-code te scannen, daarna krijg je de vraag om ook voor gezinsleden te sparen. Zo hoeft niet elk gezinslid zijn of haar UiTPAS steeds bij te hebben.

Voordelen omruilen voor gezinsleden.
Je kan online voordelen omruilen voor gezinsleden. Voor gewone voordelen zie je welke gezinsleden het voordeel kunnen omruilen.

Welkomstvoordelen en historiek van gezinsleden bekijken.
Je kan voor de toegevoegde gezinsleden de welkomstvoordelen, de omgeruilde voordelen en historiek van gespaarde punten bekijken.

Updates

Alle pashouders die "automatische updates" aan hebben staan zullen deze update in de komende uren automatisch ontvangen. Heb je de update zelf nog niet ontvangen? Ga dan naar uitpas.be/app op je smartphone en installeer de nieuwe versie.

Feedback

Bezorg ons ook zeker je feedback via dit formulier, dit is de eerste versie van de gezinservaring en we zullen dus ongetwijfeld nog aanpassingen maken op basis van de ervaringen.

Heb je nog vragen? Check ook zeker het overzicht van veelgestelde vragen over UiTPAS voor gezinnen. We linken ook naar deze vragen in de app om pashouders zo goed mogelijk verder te helpen.

Campagne

Om pashouders verder op de hoogte te brengen van alle nieuwe mogelijkheden van de app en hen te overtuigen om de app te gebruiken, start in februari een bovenlokale campagne met lokale component. Verspreid jij mee de boodschap in jouw stad, gemeente of regio?

Persbericht, foto's en UiTPAS-logo’s

publiq stuurt een persbericht uit naar bovenlokale perscontacten. Communiceer je mee? Verstuur het bericht gerust naar lokale perscontacten.

Hier vind je een aantal foto’s die het artikel kunnen illustreren. Deze mogen vrij gebruikt worden.
Hier vind je het campagnebeeld
Hier vind je de UiTPAS-logo’s

Perscontact
Kathleen Mine, UiTPAS marketing manager
kathleen.mine@publiq.be
+32 468 17 61 50

Kathleen Mine
Neem contact op met
Kathleen Mine
UiTPAS marketing manager
email hidden; JavaScript is required

Omruilvoordelen

Door omruilvoordelen strategisch en doelgericht in te zetten, creëer je een sterke troef om meer mensen te laten participeren aan een breed vrijetijdsaanbod.

Meer lezen

Communicatie & promotie

Hoe helpt UiTPAS je gericht te communiceren naar je publiek en hoe maak je UiTPAS bekend bij je inwoners?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiTPAS-punten sparen met QR-codes in de praktijk

01 sep. 2022

Een UiTPAS-activiteit op een locatie zonder spaarzuil? Afficheer een QR-spaarcode en pashouders kunnen eenvoudig punten sparen via de mobiele UiTPAS-app.

Meer lezen