Hoe het Kalligraffitikamp vanuit de leefwereld van jongeren vertrekt
Met het ‘Kalligraffitikamp’ geeft Graffiti vzw kinderen en jongeren de kans om te experimenteren met graffiti - in de eigen, vaak Arabische thuistaal. Dit praktijkvoorbeeld kwam tijdens de "Expeditie jong & divers publiek" aan bod als good practice. Lees hier hoe Graffiti vzw van het project een succes maakte.
Ingrijpen op de 3 P’s: Personeel, Publiek en Place
De tips & tricks voor het bereiken van een jong divers, publiek die tijdens de "Expeditie Jong & Divers publiek" en op het publiqForum 2021 aan bod kwamen, sommen we voor je op.
Wanneer de communicatie vastloopt
Communicatie is geen harde wetenschap - we kennen allemaal de gevallen waarin we denken helder en eerlijk te communiceren, maar het gesprek toch stokt. Dan helpen we je graag op weg met een snelle introductie tot het ‘TOPOI’-model.
Verandering begint bij (kijken naar) jezelf
Wat zijn de sterktes van jouw organisatie, wat de zwaktes? In de afgelopen “Expeditie Jong & divers publiek” brachten publiq en hybried vzw verschillende cultuurorganisaties rond de tafel voor een zelfanalyse – om vervolgens de juiste aanpak te bepalen voor het bereiken van een jong(er) en divers(er) publiek. Handig hulpmiddel voor zo’n organisatieanalyse bleek het ‘7S’-model van het beroemde consultancybureau McKinsey.
De beste observators? Dat zijn de allerjongsten!
Karel Van Ransbeeck van Theater De Spiegel maakt al zo’n 20 jaar kunst voor en met de allerjongsten. We nodigden hem uit tijdens een sessie van de Expeditie Early Arts. Het werd een boeiend gesprek met een aantal handige tips over werken voor de allerjongsten.
Expeditie UiTPAS
Journalist Bart Noels doorkruiste Vlaanderen en Brussel op zoek naar inspirerende verhalen over UiTPAS. Van de kust tot de Maas hield hij halt bij steden en gemeenten waar UiTPAS al een vaste waarde is.
“Ik heb al veel geld kunnen uitsparen”
Deze boodschap wil Sarah ban het UiTzendteam ook overbrengen naar de andere Leuvenaars.
“Niet iedereen moét in het rode pluche”
Gesegmenteerd uitnodigingen te versturen met het UiTPASprogramma.
"UiTPAS is een eerste stap, maar investeer ook in toeleiding"
Cultuur kost geld. UiTPAS biedt de mogelijkheden om deel te nemen. Dat betekent veel voor mij.
“Cultuur in groep smaakt beter”
We stellen vast dat niet iedereen de kracht heeft om zijn eentje naar een initiatief te gaan. Daarom dat wij mensen willen verzamelen en verbinden.