Zet het Vlieg-label bij je activiteiten voor kinderen en families. Zo herkennen (groot)ouders meteen kindvriendelijk aanbod.
Wat zegt het Vlieg-label?
Het Vlieg-label staat voor activiteiten die leuk zijn voor kinderen en vaak zelfs voor het hele gezin.
Hoe gebruik je het Vlieg-label?
- Dit label is kanaalonafhankelijk en kan gebruikt worden op alle communicatiekanalen, zowel online als in print (sociale media, brochures, websites, ...).
- Nog eenvoudiger: voer je activiteiten in via UiTdatabank. Kinder- en familieaanbod krijgt automatisch het Vlieg-label, met een enorm bereik erbovenop! Als je aangeeft dat je activiteit ook of specifiek voor kinderen en gezinnen is, wordt je evenement automatisch gepubliceerd op UiTmetVlieg.
Zorg er daarbij voor dat je de juiste leeftijden invult en beperk je tot de specifieke doelgroep als je activiteit enkel voor jonge kinderen bedoeld is. Dit kan je doen door onder stap 5 bij 'geschikt voor' te kiezen voor 'peuters', 'kleuters' of 'kinderen'. Geef in de beschrijving helder aan wat er voor kinderen te doen is, zodat ouders meteen weten waarom jouw activiteit de moeite waard is.
Vlieg in je eigen communicatie
- Geef een seintje als je het Vlieg-label voor het eerst gebruikt in je print- of online communicatie, of stel gerust je vraag ivm het logogebruik van Vlieg.
- Het Vlieg-label mag gebruikt worden in elke agenda of magazine waarin cultuur- of vrijetijdsaanbod is opgenomen.
- Gebruik het label als aanduiding van het kinder- en familieaanbod ìn je communicatie.
- Vermeld Vlieg niet als sponsor.
- Het gebruik van het Vlieg-label is volledig vrij van rechten.
- Gebruik het zwarte Vlieg-label met witte ogen en witte vleugels. Wil je het logo aanpassen voor een specifieke toepassing? Contacteer ons.
- Gebruik je het label? Verwijs dan ook naar UiTinVlaanderen met "Meer tips voor families vind je op uitinvlaanderen.be."
Stel je vraag aan Toon over het correcte logogebruik van Vlieg.

Neem contact op met
Toon Beullens
Consulent vrijetijdcommunicatie en -strategie
email hidden; JavaScript is required
JavaScript is required to reveal this message.
Vlieg in de praktijk bij enkele partners:
Het UiTlabel
Zet het UiTlogo in voor maximale herkenbaarheid.
Meer lezen

Tips & tricks
Een familievriendelijk bericht in de UiTdatabank
Wil je een groot publiek bereiken met je familieactiviteit? Zo zit een goed bericht voor families in de UiTdatabank in elkaar.
Meer lezen

Doelgroepgerichte UiTcommunicatie
Wil je een bepaalde doelgroep bereiken?
Meer lezen