Hoe zit een goed bericht in elkaar?

Wat willen families weten en waar hou je best rekening mee als je een bericht aanmaakt? Wij zetten je op weg.

Families zijn graag goed op de hoogte en houden niet van verrassingen

De kinderen zelf zorgen immers al voor genoeg verrassingen! Integreer daarom zeker onderstaande informatie in je bericht op een heldere en overzichtelijke manier.

  • Zorg voor een prikkelende tekst, maar wees ook concreet over de soorten opdrachten en de omkadering.
  • Hou het kort en durf te schrappen. Families hebben weinig tijd, laat ze deze nuttig besteden!
  • Wat kunnen families verwachten van de locatie? Is het bijvoorbeeld buiten of binnen te doen?
  • Hoe lang duurt de zoektocht ongeveer? Vermeld zeker ook het einduur wanneer het niet gaat om een doorlopende activiteit.
  • Voor welke leeftijd is de activiteit geschikt?
  • Wanneer kan je deelnemen aan de activiteit? Vermeld de dagen en uren.

Maak het helemaal compleet

Om families helemaal op hun gemak te stellen en hun bezoek zo vlot mogelijk te laten verlopen, kun je ook nog het volgende vermelden:

  • Kun je iets eten of drinken op je locatie? Mag je er picknicken?
  • Zijn er kortingstarieven? Is het gratis? Schreeuw dat dan uit!
  • Is er een andere activiteit of opvang voorzien voor kinderen die ouder of jonger zijn?
  • Is je locatie makkelijk te bereiken? Is er een parking of fietsenstalling? Kunnen families de buggy ergens kwijt?

Coronamaatregelen?

Wat moeten families weten i.v.m. de geldende coronamaatregelen? Denk eraan dat je je bericht in de UiTdatabank steeds kunt aanpassen, naarmate de regels wijzigen.

Enkele voorbeelden:

  • Moeten families een reservatie maken om te komen schattenjagen?
  • Is de activiteit buiten of binnen?
  • Moeten ze zelf een (opgeladen) smartphone meenemen en een bepaalde app installeren?
  • Is een mondmasker overal verplicht?

Door zoveel mogelijk info mee te geven, stel je families op hun gemak en bereid je hen optimaal voor.

Een treffend beeld

Denk ook na over de afbeelding of foto die je gebruikt. Toon het echte leven en blijf ver weg van de stockfoto’s met het perfecte gezin met fonkelwitte tandpastasmiles. Denk verder dan het klassieke tweeoudergezin, en vergeet ook papa’s en grootouders niet eens in beeld te brengen.

Je kunt een foto van vorig jaar gebruiken, of van tijdens een try-out. Hou rekening met de privacy-wetgeving.

Nu is het aan jou

Vlieg2021 UDB kist zie vlieg

Voeg je zoektocht toe aan de UiTdatabank

Zo voeg je je activiteit makkelijk toe aan de UiTdatabank.

Meer lezen
Vlieg kist SVV geen thema

Schatten van Vlieg

Kinderen ontdekken jouw culturele locatie, op zoek naar de verborgen schat.

Meer weten
Photo of people watching a live performance 3023317

Bereik meer publiek met de UiTdatabank

Een introductie tot publiekscommunicatie op maat van lokale organisatoren en verenigingen en een toegepaste uitleg over het gebruik van de UiTdatabank.

Meer lezen