Om de gloednieuwe versie van de UiTPAS-app te promoten, lanceerden we in februari en april een UiTPAS-app campagne in twee fases van telkens drie weken. Met de nieuwe nieuwe versie van de app kunnen UiTPAS-gebruikers veel makkelijker UiTPAS voordelen zoeken, bekijken en meteen omruilen. De app werd bovendien uitgebreid met een familie-account om zo gemakkelijk punten te sparen voor alle familieleden.

Tijd voor een evaluatie van de campagne!

Als we naar de totale cijfers van de app kijken, zien we dat vandaag meer dan 42.570 UiTPAS-houders de app hebben gebruikt. Zo'n 18.760 personen maken per maand gebruik van de app. Sinds het begin van de app-campagne is de app in totaal meer dan 202.000 keer gebruikt.

Punten gespaard via de app

Met behulp van de spaar-QR code zijn er sinds het begin van de campagne 59.900 punten verzameld via de app. Dankzij de campagne is het aandeel van de gespaarde punten via de app gestegen naar 13% van het totale aantal gespaarde punten. In december bedroeg dit slechts 5,5%.

Gezinsfunctionaliteit

Ongeveer 21% van de app-gebruikers heeft een gezin gemaakt door minstens één familielid toe te voegen. Gemiddeld heeft elke app-gebruiker nu 2,8 gezinsleden in de app. Van alle gespaarde punten in de app was 36% bestemd voor gezinsleden.

Wat hebben we gedaan tijdens de twee campagnegolven?

De steden en gemeenten die deelnamen aan de campagne verspreidden de campagneteksten en -afbeeldingen via hun drukwerk, website, sociale media, evenals met 1500 affiches en 1500 wobblers die ze opgestuurd kregen.

Naar aanleiding van de campagne voegden de steden en gemeenten ook 60 nieuwe online voordelen toe die gebruikers direct in de app kunnen inwisselen. Hierdoor kreeg de app instant meer waarde voor de pashouder.

We stuurden ook twee bovenlokale e-mails naar alle pashouders om hen op de hoogte te brengen van de app. Deze e-mails hadden direct een zichtbaar effect op het aantal app-gebruikers. Ook het kleine advertentiebudget dat we hebben ingezet voor Facebook, Instagram en Google-advertenties, leverde een mooie return op. We zijn zeker van plan dit opnieuw te doen.

Wil je graag voorbeelden zien van hoe de campagne werd toegepast of meer details over de cijfers, raadplaag dan de presentatie.

We nemen wat we leerden en jullie feedback mee naar de volgende UiTPAS-campagne. Heb je nog vragen of suggesties? Neem gerust contact met ons op.

Wil je de app nog meer promoten, bijvoorbeeld met een post op social media, in drukwerk, of door een uitgebreidere tekst op je website, dan kan je steeds de campagnebeelden en -teksten blijven gebruiken.

Voeg regelmatig ook online in te wisselen voordelen toe om de waarde van jouw aanbod in de app te verhogen.

Kathleen Mine
Neem contact op met
Kathleen Mine
UiTPAS marketing manager
email hidden; JavaScript is required

UiTPAS-app promocampagne

De UiTPAS-app is geüpdatet en staat klaar om met iedereen gedeeld te worden. Doe je mee?

Meer lezen
Tips & tricks

Online voordelen omruilen met UiTPAS

11 mrt. 2022

Met online voordelen kunnen pashouders op een eenvoudige manier meer waarde uit hun UiTPAS halen. Zet in op online voordelen en geef je UiTPAS werking een digitale boost!

Meer lezen
Aan de slag

Maximaliseer je UiTPAS: verzamel e-mailadressen voor meer betrokkenheid

18 sep. 2023

Activeer UiTPAS-houders en bereik een breder publiek: ontdek waarom en hoe je e-mailadressen kunt verzamelen voor gepersonaliseerde voordelen en grotere betrokkenheid.

Meer lezen