Met de UiTPAS-app kunnen pashouders moeiteloos punten sparen en gepersonaliseerde aanbevelingen ontvangen.

In februari 2024 introduceren we bovendien de gezinsbeleving: de UiTPAS-beheerder binnen een gezin kan dan moeiteloos alle UiTPAS-profielen beheren via de app. Deze aankondiging start in februari, wanneer de app ook volledig beschikbaar wordt voor gezinnen.

Zo willen we pashouders activeren en dichter bij het vrijetijdsaanbod van de steden en gemeenten brengen.

Doe mee met de campagne

Wat kun jij doen om de app mee in de kijker te zetten?

  • Zoek nieuwe voordelen: Samen maken we de UiTPAS-app waardevoller.
  • Communiceer mee over de app op al je kanalen.
    • Elke gemeente en regio ontvangt A3-affiches en wobblers van de campagne om in de buurt van een UiTPAS-informatiepunt of zuil te hangen.
    • Deel informatie en de promobeelden via je website, sociale media, nieuwsbrief, brochure, magazine... Hiervoor kun je aan de slag met het campagnemateriaal.

Aan de slag

Alle details over de uitrol van de campagne vind je onze handige Drive-map. Hier verzamelen we campagne-info, richtlijnen, campagnebeelden, voorbeeldteksten, ... Dit materiaal kun gerust blijven gebruiken na afloop van de campagneperiode.

Insteek van de campagne: veel voordelen

Om de app waardevoller te maken, zetten we naar aanloop van de grote lancering in februari in op het aanbieden van nieuwe (online) voordelen. Daarom moedigen we lokale besturen en organisatoren ana om samen 150 nieuwe online voordelen aan te bieden aan de pashouders. Doen jullie mee?

Op maat van elke achterban

De campagne wordt als bovenlokale campagne gelanceerd (persbericht, social media advertising en via UiTinVlaanderen), en krijgt uiting bij de UiTPAS-steden, -gemeentes en regio's in de vorm van affiches, wobblers, advertenties in brochures en infobladen, ...

Promomateriaal

We sturen tegen gratis promomateriaal (affiches en wobblers) op naar elke UiTPAS-gemeente. Hang dit materiaal op bij UiTPAS-verkooppunten, infobalies, UiTPAS-zuilen of op een andere interessante plaatsen waar veel pashouders voorbij komen. Zo informeer je pashouders dat er ook een UiTPAS-app bestaat en dat ze "meer uit hun UiTPAS kunnen halen met de app."

Timing

  • Soft Launch: december - januari
  • Full Launch met focus op de gezinservaring: Golf 1 (5 feb - 23 feb) en Golf 2 (25 mrt - 12 apr)

Heb je een vraag over de campagne of het campagnemateriaal? Neem contact op met Kathleen.

Kathleen Mine
Neem contact op met
Kathleen Mine
UiTPAS marketing manager
email hidden; JavaScript is required

De campagne voor de UiTPAS-app is afgerond, maar blijf gerust pashouders aanmoedigen om de app te gebruiken met het bestaande campagnemateriaal. Dit is de tussenstand aan het einde van de campagne:

  • 42.570 mensen hebben de app gebruikt om punten te sparen of voordelen te ruilen.
  • Sinds de lancering zijn er gemiddeld 18.761 actieve gebruikers per maand.
  • De app werd in totaal 202.000 keer gebruikt sinds de start van de campagne.
  • Pashouders hebben in totaal 59.931 punten gespaard via de spaar-QR in de app, wat overeenkomt met 13% van de totale gespaarde UiTPAS-punten.

UiTPAS-app campagne stimuleert actiever gebruik van de app

15 mrt 2024

De eerste fase van de UiTPAS-app-campagne leidde tot een opmerkelijke toename van het aantal app-gebruikers. Kijk mee naar de tussenstand van de promocampagne!

Meer lezen