Campagne
Om de UiTPAS-app bij een breed publiek bekend te maken, herhaalt publiq in het najaar van 2024 de UiTPAS-app campagne.
Timing
- Opgelet! De timing van de campagne is aangepast.
De campagne loopt van 30 oktober tot 17 november. - Tijdens die periode plant publiq enkele bovenlokale marketing- en communicatie-acties.
- 30/10: bovenlokale segmentatiemail
- 2/11 tot 16/11: online advertenties
- 30/10: bovenlokale segmentatiemail
- Lokale besturen en organisatoren zetten in dezelfde periode volop mee in op het bekend maken van de app, maar kunnen ook in de periode ervoor en erna gebruik maken van het campagnemateriaal.
Hoe communiceert publiq?
- Opmaak drukklare en online campagnebeelden in verschillende formaten
- Online advertenties (sociale media & Google ads)
- Affiches drukken en verdelen bij UiTPAS-gemeenten
- Segmentatiemail naar alle pashouders die app nog niet hebben gedownload op woensdag 30 oktober.
Wat kun jij doen om de app mee in de kijker te zetten?
1. Communiceer mee over de app op al je kanalen.
- Elke UiTPAS-gemeente ontvangt in de week van 30 september 2024 een aantal A2 affiches.
Hang de affiches op bij UiTPAS-verkooppunten, infobalies, UiTPAS-zuilen of op andere interessante plaatsen waar veel pashouders voorbij komen.
Heb je nog campagnemateriaal over van de eerste campagne (voorjaar 2024), zoals A3 affiches of wobblers? Deze kan je gerust hergebruiken. - Deel informatie, de promobeelden en advertenties via je website, sociale media, nieuwsbrief, brochure, magazine...
- Breng balie-medewerkers en andere collega's op de hoogte van de campagne en van de app. Zo kunnen zij ook mondeling het publiek informeren en enthousiast maken.
We merken wel dat er nu mensen van buiten Dendermonde zijn die sneller de stap zetten naar het cultuurhuis via online voordelen.
2. Zoek nieuwe (online) voordelen
Samen maken we de UiTPAS-app waardevoller. Online om te ruilen voordelen zijn een laagdrempelige manier om (nieuwe) bezoekers te laten participeren bij jouw aanbod!
Enkele succesvolle voorbeelden van online om te ruilen voordelen zijn:
- Een actie voor het goede doel
- Een tijdelijke korting voor een specifiek evenement
- Een permanente korting voor het volledige aanbod
Ga je de uitdaging mee aan? Gebruik deze campagne als aanleiding om nieuwe online om te ruilen voordelen te bedenken en aan te bieden. Vul je nieuw voordeel toe aan het overzicht en ontdek welke regio de meeste nieuwe voordelen bedenkt, en laat je inspireren door andere online voordelen!
Aan de slag
Gebruik campagnebeelden, voorbeeldteksten, ... Dit materiaal kun je het hele jaar door inzetten in je online en printcommunicatie.
Heb je een vraag over de campagne of het campagnemateriaal?
Neem contact op met Kathleen.
Punten sparen via de UiTPAS-app
Kaart niet op zak? Pashouders kunnen eenvoudig punten sparen via de mobiele UiTPAS-app!
UiTPAS-app campagne stimuleert actiever gebruik van de app
De eerste fase van de UiTPAS-app-campagne leidde tot een opmerkelijke toename van het aantal app-gebruikers. Kijk mee naar de tussenstand van de promocampagne!
Verbeterde ervaring voor families in de UiTPAS-app gelanceerd
Een nieuwe update van de UiTPAS-app staat live in de app stores. Deze update bevat o.a. de nieuwe functionaliteiten voor gezinnen.