153 organisaties van de 348 organisaties die hebben deelgenomen aan Schatten van Vlieg hebben deze zomer UiTPAS ingezet bij hun zoektocht. Dat zijn er 24 meer dan vorig jaar!
- 13.763 UiTPAS-punten werden in totaal gespaard door 6.021 pashouders. Dat is een stijging van 115% in gespaarde punten en 83% meer pashouders vergeleken met vorig jaar.
- Het grootste deel van de punten werd gespaard via zuilen en aan balies, maar...
- Het gebruik van de QR-code is dit jaar hard gestegen:
- 1.773 punten (+53%) werden op deze manier gespaard,
- op 97 locaties (een stijging van 265%),
- door 970 pashouders, een toename van maar liefst 349%.
Dankzij o.a. de UiTPAS-app campagne hebben dit jaar veel meer pashouders de app.
Deelnemende locaties gaven ook positieve feedback over de QR-codes. Een van hen zei: “De QR-code op de pancarte is echt handig, ik zou niks anders toevoegen.”
5x Schatten van Vlieg met je UiTPAS
Daarnaast werd er een bovenlokale segmentatiemailing verstuurd naar 168.769 pashouders. Deze ging specifiek naar:
- Alle pashouders jonger dan 12 jaar.
- Pashouders die tickets kochten of incheckten bij evenementen voor kinderen in 2023 of 2024.
In deze mailing werd verwezen naar het artikel op UiTinVlaanderen '5x Schatten van Vlieg met je UiTPAS'. Mede dankzij de mailing werd dit een van de populairste items van de zomer!
1 UiTPAS-regio koos ervoor om zelf een segmentatiemailing te sturen over Schatten van Vlieg.
Kortom, het loont dus zeker om UiTPAS actief in te zetten bij andere campagnes zoals Schatten van Vlieg. Dit is een extra middel om meer en ander publiek te bereiken, en om je deelnemers achteraf te kunnen contacteren over je ander familieaanbod.
Schatten van Vlieg
Kinderen ontdekken in de zomervakantie jouw culturele locatie, op zoek naar de verborgen schat.
UiTPAS en Schatten van Vlieg
Bereik meer met Schatten van Vlieg en ga de samenwerking met UiTPAS aan!
Nazareth maakt vrije tijd toegankelijker voor iedereen met UiTPAS
Nazareth (UiTPAS Leie Schelde) wil van UiTPAS een inclusief programma maken. Daarom zetten ze o.a. via evenementen en aantrekkelijke tijdelijke omruilvoordelen in op pashouders met én zonder recht op het kansentarief.
UiTPAS inzetten voor het goede doel
Het afgelopen jaar werd UiTPAS volop ingezet voor het goede doel, en dankzij de UiTPAS-app is dat nu eenvoudiger dan ooit. Met de eindejaarsperiode in zicht zetten we graag enkele hartverwarmende acties in de kijker.
UiTPAS Middenkust zorgt voor verwondering met persoonlijke Sinterklaasboodschappen
Om de doelgroep families met kinderen te activeren spreekt Sinterklaas voor 10 punten een persoonlijke boodschap in voor de kinderen.