Een verborgen café, de oudste boom, een hoekje vol graffiti. Ieder heeft in zijn gemeente een favoriete hoekje en het gemeentebestuur van Maasmechelen zet die - in het kader van een nieuwe UiTPAScampagne - in de kijker.

In september 2016 stortte Maasmechelen zich in het avontuur dat UiTPAS heet. En dat deden ze met een campagne in de vorm van een samenwerking tussen kunstfotografe Veerle Frissen, copywriter Anneleen Stollman en een aantal fiere Maasmechelaars die met alle plezier hun uitverkoren plekjes voorstelden.

Kapstok

Het initiatief werd in het leven geroepen om ruchtbaarheid te geven aan de lancering van UiTPAS in Maasmechelen, maar daar bleef het niet bij. Het gemeentebestuur gebruikte het project immers eveneens als kapstok om hun gemeente op een aangename en prikkelende manier in de verf zetten. Dat deden ze door de verborgen parels die Maasmechelen rijk is, op een laagdrempelige manier voor te stellen.

En wie is daarvoor het meest geschikt? De enthousiaste Maasmechelaar in al zijn diversiteit zelf natuurlijk; via de campagne worden zij opgeworpen als ambassadeurs van de gemeente. Met quotes uit interviews met de elf geselecteerde personen en de bijbehorende fotoshoot op hun favoriete Maasmechelse plek, werden de kunstzinnige campagnebeelden gecreëerd onder de slogan “Maasmechelen. Hier blijf je plakken!”

Volgens de woorden van UiTPASmanager Tanja Rutten zorgde de campagne voor veel positieve reacties en een aangename buzz. Het idee om het initiatief verder te zetten naar volgend jaar? “Dat leeft zeker, maar misschien toch eerst de campagne van dit jaar tot in de puntjes uitwerken. En dan de interviews uitwerken. En dan ook nog nieuwe foto’s. En dan een expo!” En dan…

 

Artikels over UiTnetwerk

Artikels over UiTPAS