We vierden 20 jaar publiq én 10 jaar UiTPAS tijdens het publiqforum, gingen er even tussenUiT tussen kerst en nieuw, maar zijn ondertussen weer enthousiast op post. Wellicht ben jij ook terug van een welverdiende en deugddoende vakantie, en helemaal klaar voor een UiT-nieuwjaarsoverzicht!

Een overzicht?

Omdat 2022 na enkele moeilijke jaren, ook het jaar was van weer meer mogen, en weer meer beleven. De voorbije jaren toonden nog maar eens hoe creatief de onze UiT-partners en de vrijetijdssector in zijn geheel omspringt met alle uitdagingen.

Denk maar aan topactiviteiten zoals 'de corona shizzle van u af dansen' op Corona Freakout. Dat men na die twee stressvolle jaren nood had aan ontspannen was overduidelijk. Ook de (commerciële) markt had dit gezien en kwam op haar eigen manier ‘creatief’ uit de hoek. Opleidingen ademtherapie of zelfs mantrazingen, uiteraard voor een stevige prijs, slopen in onze UiT-agenda’s.

Maar vooral omdat we het heel graag eens willen zeggen: we zitten opnieuw aan de invoercijfers van 2019 en dit vooral dankzij onze UiT-partners en organisatoren! Een welverdiend applausje voor jezelf en een frisse blik op 2023: laten we het samen nóg beter maken!

En over cijfers gesproken…

Een overzicht zou natuurlijk geen overzicht zijn zijn zonder leuke cijfers en ludieke weetjes. Nee, statistiek hoeft niet per se saai te zijn.

Allemaal samen voerden jullie voor 2022 meer dan 200.000 activiteiten in. Natuurpunt was er als een vroege vogel bij en voerde in 2022 als eerste een activiteit in, de zeer toepasselijke lezing over de wondere wereld van de vogels. Daarmee waren ze één van de 22.628 unieke invoerders van 2022.

Omdat we wel iets hebben met cijfertjes, creëerden we er nog eentje extra: de volledigheidsscore. Op basis van hoe volledig een event werd ingevoerd, kreeg het een score. Het gemiddelde hiervan lag in 2022 meteen al op 88%. Ruim voldoende, maar toch... Zo had een kwart van de ingevoerde activiteiten geen beschrijving of afbeelding. Jammer, want net twee van de belangrijkste elementen om een potentiële deelnemer tot bij jouw activiteit te krijgen. Maar niet getreurd, de homo sapiens blijft streven naar verbetering en is uitermate leergierig. Zo zijn lessenreeksen met 12% nog steeds de koploper in de UiTdatabank. En wij zijn ook maar onszelf: ook onze eigen lessenreeksen rond vrijetijdscommunicatie werden flink ingevoerd (en die gaan verder dan ‘voeg een afbeelding en beschrijving toe’ 😉).

Het jaar goed beginnen? Doe jouw organisatie een opleiding op maat cadeau!

Vrijetijdscommunicatie op maat

Op basis van jouw vragen en noden stellen we een begeleiding samen die helemaal aansluit bij wat jij nodig hebt.

Meer lezen

Mini-audit van je vrijetijdscommunicatie

Wat zit al goed en wat kan beter in de communicatie rond vrije tijd, vanuit de stad of gemeente?

Meer lezen

UiT in print

We helpen je op weg naar een nieuwe gedrukte UiTagenda of magazine of optimaliseren je huidige gedrukte UiT-publicatie.

Meer lezen