Een win-win voor beide partijen: organisatoren kunnen dankzij deze mailings hun aanbod gericht in de kijker zetten, de UiTPAShouder krijgt enkel tips op maat, afgestemd op zijn voorkeuren.

Hoe gaat het in zijn werk?

Het spaar- en voordelenprogramma van UiTPAS koppelt persoonlijke profielen met hun interesses en gedrag: telkens iemand met UiTPAS een punt spaart bij een bepaalde activiteit of een voordeel omruilt, worden deze voorkeuren opgeslagen. Dit bepaalt of de pashouder al dan niet wordt meegenomen in het segment van je keuze.

Wie bijvoorbeeld al eens in regio Gent een expo van moderne kunst bezocht en daar een UiTPASpunt spaarde, kan worden benaderd door UiTPAS Oostende over gelijkaardig aanbod, gekoppeld aan een aantrekkelijk omruilvoordeel. Met andere woorden, de punten die een pashouder spaart, vormen zijn ‘smaakprofiel’ dat wordt gebruikt in de segmentatietool. Daarom heeft ook de organisator er ook alle baat bij dat bezoekers steeds een punt sparen, om het publiek zo goed mogelijk te leren kennen en in kaart te brengen.

Hoe hebben deze mails het nu gedaan het afgelopen jaar?

Bijzonder goed, zo blijkt uit de cijfers! Want in totaal schreef amper 0,05 % van de ontvangers zich uit. De tips op maat vallen dus duidelijk in de smaak.

Hoe zit het met de klikcijfers?

Als we de cijfers uit de segmentatietool afzetten tegenover de benchmark uit marketingmailings uit de cultuur- en vrijetijdssector, doen de mails het bijzonder goed.

Openratio (OR): 48,38% vs 36% (benchmark)

Click To Open ratio (CTO): 13,53% vs 14% (benchmark)


Wil je als UiTPASaanbieder een bijzonder voordeel in de kijker zetten via de segmentatietool? Neem dan contact op met je lokale UiTPASverantwoordelijke.

Tips & tricks

De 7 beste ingrediënten voor een geslaagde segmentatiemail

03 mei 2019

...en hoe je ze succesvol toepast met de UiTPAS segmentatietool.

Meer lezen

UiTPAS in jouw stad of gemeente

Zo start je aanvraag om te starten met UiTPAS in jouw stad, gemeente of regio.

Meer weten