Voor de zomer lanceerde de Vlaamse overheid in samenwerking met VRT, de Kunstinstellingen en de socio-culturele sector de koepelcampagne ‘Beleef Weer Meer’. Ga met jouw vrijetijdsorganisatie, lokaal bestuur, cultuurhuis ... ook na de zomer aan de slag met de campagne om ook jouw publiek weer warm te maken!

Na 2 campagnegolven die vooral de nadruk legden op het cultuuraanbod en de festivalzomer start in september de derde en laatste golf van de Beleef Weer Meer campagne. De focus ligt nu vooral op amateurkunsten en verenigingsleven en de start van het nieuwe cultuurseizoen.

Ondersteund door de overkoepelende campagne in de nationale media, kan ook jij de activiteiten van jouw organisatie, lokaal bestuur of cultuurhuis dit najaar weer promoten met behulp van het Beleef Weer Meer campagnemateriaal.

Een vliegende start

Meer dan 400 organisaties gingen deze zomer al aan de slag met het campagnemateriaal, en promootten er hun activiteiten en UiTagenda’s mee. De campagnebeelden doken op in print, op websites, sociale media, posters, banners, infoschermen en zelfs in email-handtekeningen.

Het museum voor Schone Kunsten in Gent koos er voor om het eigen publiek en de eigen collectie in beeld te brengen. Stad Mortsel koos voor duidelijke zichtbaarheid in het straatbeeld, met een duidelijke link naar de ticketsite van het stedelijke cultuuraanbod.

Cultuurregio Zender heeft een heus Beleef Weer meer-filmpje in elkaar gestoken om de start van de ticketverkoop onder de aandacht te brengen. Ontdek hier hoe je de campagne Beleef Weer Meer kan inzetten om je UiT-communicatie te ondersteunen of te versterken.

UiTPAS-regio Zuidwest heeft de Beleef Weer Meer campagne dan weer aangegrepen om hun UiTPAS extra te promoten. De campagne Beleef Weer Meer blijkt namelijk ook uitermate geschikt om de vrijetijdsparticipatie met UiTPAS een welgekomen boosterprik te geven.

Vlieg er zelf mee in

Zorg dat je publiek ook na de zomer vlot de weg vindt naar je cultuuractiviteiten.

Download nu het campagnemateriaal, of lees in de toolkit hoe je met de campagne-sjablonen aan de slag kan in Canva.

Heb je een vraag over de campagne of het campagnemateriaal? Stuur een mailtje naar beleefweermeer@publiq.be

Meer weten?

Beleef Weer Meer

Sinds ‘code geel’ gooien alle cultuur- en vrije tijdsorganisatoren hun deuren weer open. Maar volgt het publiek? Om de 'occasionale participant' te heractiveren is er nu de campagne 'Beleef weer meer'. Breng jij de boodschap mee tot bij jouw publiek?

Meer lezen

Beleef Weer Meer met UiTPAS

Hoe kun je de campagne Beleef Weer Meer inzetten om UiTPAS-participatie te bevorderen?

Meer lezen

Beleef Weer Meer met UiTnetwerk

Hoe kun je de campagne Beleef Weer Meer inzetten om je UiT-communicatie te ondersteunen of te versterken?

Meer lezen