De voorbije corona-periode heeft ook een impact gehad op het gebruik van de UiTPAS. De verkoop en de verdeling van nieuwe UiTPAS-kaarten zit weer op het niveau van voor de pandemie, maar nog niet alle UiTPAS-houders vinden even vlot de weg terug naar het sparen en ruilen van UiTPAS-punten. Daarom is de campagne Beleef Weer Meer ook uitermate geschikt om de vrijetijdsparticipatie met UiTPAS een welgekomen boosterprik te geven.

Hoe kun je het aanpakken?

Denk na over je strategie en verfijn je doelstellingen. Ga je de UiTPAS-houders in je regio weer bewust maken van het ruime UiTPAS-aanbod in je regio? Wil je de UiTPAS-houders die vooral sparen en ruilen bij dezelfde organisator aanmoedigen om nieuwe dingen te ontdekken met hun UiTPAS? Ga je met gerichte promotie van voordelen niet alleen het spaargedrag maar ook het omruilen van UiTPAS-punten weer aanzwengelen? Of ga je voor een weldoordachte combinatie van al deze doelstellingen?

Welke boodschappen kunnen UiTPAS-houders heractiveren?

Het campagneconcept Beleef Weer Meer voorziet de mogelijkheid om je eigen lokale of regionale boodschap toe te voegen. Hier kan je al naargelang je doelstelling, het type advertentie en de kanalen of locatie, de meest effectieve boodschappen plaatsen om je inwoners weer actief hun UiTPAS te laten gebruiken. Enkele voorbeelden ter inspiratie:

Doelstelling: Het UiTPAS-aanbod (her)ontdekken

Algemene regionale campagne
Bij UiTPAS-organisatoren
  • “Kom ons UiTPAS-aanbod ontdekken”
  • “Ontdek wat wat je hier met je UiTPAS kan doen”

Doelstelling: omruilvoordelen promoten als hefboom voor vrijetijdsparticipatie

Algemene regionale campagne
  • “Ontdek alle UiTPAS-voordelen op www.uitpasregio.be
  • “Pak nu tijdelijk dit online voordeel voor 15 punten” (met link naar online voordeel)
Bij UiTPAS-organisatoren
  • “Ontdek onze UiTPAS-voordelen hier”
  • “Tijdelijk een ticket aan halve prijs voor 10 UiTPAS-punten”
  • “Scoor nu je voordeel met UiTPAS”
  • “Voor slechts 10 UiTPAS-punten naar…! Wees er snel bij!”

Tips & Tricks

  1. Promoot vooral de participatieverhogende omruilvoordelen
    De campagne Beleef Weer Meer wil de vrijetijdsparticipant weer de zalen, verenigingen, festivals, academies krijgen. Als je met de campagne voordelen in de kijker zet, kies dan liefst voor omruilvoordelen die een direct participatieverhogend effect hebben, zoals een gratis ticket of een gratis consumptie bij een culturele activiteit.

  2. Zet in op online voordelen
    Wanneer je gratis of goedkopere tickets als omruilvoordeel aanbiedt, ervaren heel wat pashouders het als een extra drempel wanneer ze zich vooraf naar de organisator moeten begeven om hun voordeel op te nemen. Door kortingen en gratis tickets als online voordeel aan te bieden, maak je het voor de UiTPAS-houder veel makkelijker om het voordeel op te nemen. Bekijk zeker ook hier de uitleg over het aanmaken van online voordelen.

  3. Zet in op tijdelijke stuntvoordelen
    Surf mee op de nationale campagne Beleef Weer Meer, en creëer daar bovenop meerwaarde voor de lokale UiTPAS-houder door tijdelijke stuntvoordelen aan te bieden.

  4. Maak je campagne meetbaar
    Meet het effect van je campagne-inspanningen, bijvoorbeeld door het gebruik van specifieke utm-parameters toe te voegen aan de links in je online advertenties. Voeg bij je gedrukte advertenties QR-codes toe, en voeg ook utm-parameters toe aan de achterliggende links.

Beleef Weer Meer

Sinds ‘code geel’ gooien alle cultuur- en vrije tijdsorganisatoren hun deuren weer open. Maar volgt het publiek? Om de 'occasionale participant' te heractiveren is er nu de campagne 'Beleef weer meer'. Breng jij de boodschap mee tot bij jouw publiek?

Meer lezen
Aan de slag

Relance: opnieuw eropuit met UiTPAS

18 mei 2021

Steeds meer vrijetijdsinitiatieven kunnen (binnenkort) terug de deuren openen. Een echte relance kondigt zich aan! Hoe breng je UiTPAS opnieuw en op tijd terug onder de aandacht bij je publiek?

Meer lezen
Tips & tricks

Online voordelen omruilen met UiTPAS

11 mrt. 2022

Met online voordelen kunnen pashouders op een eenvoudige manier meer waarde uit hun UiTPAS halen. Zet in op online voordelen en geef je UiTPAS werking een digitale boost!

Meer lezen