Regiomerk met 360° UiTPAS communicatie

Voor veel regio’s is UiTPAS een programma dat helpt een gezicht te geven aan de regionale werking. Zo hebben UiTPAS Kempen, UiTPAS Meetjesland of UiTPAS Zuidwest er specifiek voor gekozen om hun regiomerk te vertalen naar een 360° UiTPAS communicatie met een overkoepelende website, nieuwsbrief, flyers,... De duidelijke keuze voor een regionaal merk heeft daarenboven als voordeel dat mensen in armoede zeer goed weten in welke gemeenten ze terecht kunnen voor het kansentarief.

Focus op lokale kanalen

Het kan ook anders. Je kunt er ook voor opteren om je regionale UiTPAS-communicatie binnen te brengen in bestaande lokale kanalen.

Hoe?

Plaats in je lokale online of gedrukte UiTagenda, in je nieuwsbrief, op sociale media… telkens een vaste rubriek waarbij je regionale UiTPAS-voordelen en -activiteiten promoot.

Voordelen

  • Je hoeft niet te investeren in nieuwe kanalen.
  • Je surft mee op de bekendheid van je reeds bestaande en gekende kanalen.
  • Je kan complementair aanbod promoten. Zijn er bijvoorbeeld weinig musea in jouw gemeente, dan kun je een UiTPAS-activiteit in een andere gemeente promoten.
  • Je kunt nog steeds op maat werken. Zo kun je in de communicatie van de jeugddienst eerder tips geven over jeugdactiviteiten en -voordelen en in de communicatie van het cultuurcentrum eerder theatertips.

UiTPAS.be

Maar wat dan met die overkoepelende website?

Met UiTPAS.be is er nu een website die ook kan dienen als sluitstuk voor jouw regio. Je vindt er een overzicht van alle regio’s, alle voordelen. Pashouders kunnen inloggen en kunnen in hun persoonlijke profiel hun eigen punten, voordelen,… bekijken.

Ook de nieuwe UiTinVlaanderen.be besteedt (meer) aandacht aan UiTPAS.

Ondersteuning nodig? Wij helpen je graag op weg met een begeleiding op maat.

Mini-audit van je UiTPAS-communicatie

Stimuleer de lokale vrijetijdsparticipatie en haal zonder extra moeite veel meer uit je UiTPAS-communicatie.

Meer lezen

Regionale UiT-communicatie

Maak werk van regionale vrijetijdscommunicatie met een communicatie- en aanbodsanalyse, en een actieplan.

Meer lezen

Mini-audit van je vrijetijdscommunicatie

Wat zit al goed en wat kan beter in de communicatie rond vrije tijd, vanuit de stad of gemeente?

Meer lezen