Ben je UiTPAS-partner (stad, gemeente, vereniging, cultuurhuis,...) en wil je UiTPAS in de kijker zetten met kwalitatief beeldmateriaal? Dan kun je vrij beelden gebruiken uit onze UiTPAS-fotodatabank, mits vermelding van de fotograaf.

Nieuwe UiTPAS-beelden

De UiTPAS-fotodatabank kreeg een update in de zomer van 2023. We maakten een nieuwe reeks foto's om de diversiteit van de UiTPAS-houders nog beter te weerspiegelen en om nieuwe UiTPAS-updates (zoals de nieuwe zuilen en QR-codes) in beeld te brengen.

© Lies Engelen Photography

UiTPAS is er voor iedereen

Iedereen die deelneemt aan vrije tijd, kan met UiTPAS punten sparen en deze omruilen voor leuke voordelen in alle UiTPAS-steden en gemeenten.

Daarnaast kunnen mensen met een beperkt budget via UiTPAS ook structurele korting krijgen bij aanbieders uit hun eigen UiTPAS-regio. Om dit te laten gebeuren op een niet-stigmatiserende manier, zien alle UiTPAS-kaarten er binnen een regio hetzelfde uit en kan enkel de baliemedewerker zien of iemand recht heeft op deze korting.

Beeldkeuze is cruciaal in alle communicatie. Beelden kunnen (onbewust) stereotypen en vooroordelen bevestigen of ontkrachten.

Daarom is het ook belangrijk om hierover te waken in je beeldvorming rond UiTPAS. Vermijd stigmatisering van bepaalde doelgroepen en breng steeds verschillende doelgroepen in beeld bij je verschillende boodschappen rond UiTPAS.

> Bekijk de toolbox Open Blik van het Agentschap Integratie & Inburgering, over genuanceerde beeldvorming, voorbij vooroordelen en stereotypen

Bouwstenen voor je UiTPAS-communicatie

Download het UiTPAS-logo en de pictogrammen en bekijk de huisstijlgids.

Meer lezen