BILL maakt plaats voor UiTX

UiTPAS, UiTdatabank, Cultuurkuur, BILL, UiTmetVlieg...Heel wat diensten en producten van publiq hebben een eigen naam en brand. We bekeken kritisch welke producten en diensten een eigen ‘gezicht’ nodig hebben en hoe we al deze merken meer als geheel kunnen presenteren. Voor meer duidelijkheid bij onze partners en een logisch verhaal bij het publiek. Daarom zal het merk ‘BILL’ binnenkort plaats maken voor UiTX.

Jongeren zijn uniek...

‘Cultuuravontuur voor jongeren van 16 tot 26’ jaar maakt nog steeds deel uit van onze missie. We zetten deze missie verder onder een nieuw apart jongerenmerk: we spreken jongeren aan met een eigen tone of voice en beeldtaal. En ook via aparte kanalen, zoals Instagram.

Bovendien moet een evenement écht geschikt zijn om een plaats te krijgen tussen het aanbod: een groepje jongeren selecteert en cureert wekelijks zorgvuldig evenementen. En we maken samen met jonge contentmakers inspirerende selecties in woord en beeld. Voor en door jongeren dus.

...en daarom is er UiTX

We kozen ervoor om het nieuwe jongerenmerk te linken met ‘UiT’. Het merk ‘UiT’ als inspiratiebron voor je vrije tijd is immers ook bij deze doelgroep goed gekend en vertrouwd. Het is bovendien veel (kosten)efficiënter om het vrijetijdspubliek te laten kennismaken met één hoofdmerk en daar dan submerken aan vast te hangen, afhankelijk van je leeftijd (denk ook aan Vlieg) of je interesses.

Jongerenzone op UiT.be

In het vroege voorjaar van 2021 lanceren we de nieuwe publiekswebsite UiT.be. Deze nieuwe website vervangt de verouderde UiTinVlaanderen.be. Hierin zullen vier andere voormalige publiekswebsites (waaronder BILL.be) integreren. Op UiT.be krijgt UiTX een aparte ‘zone’ met alle tips en kalenderitems speciaal voor jongeren. We behouden ook een aparte nieuwsbrief voor jongeren.

UiT, maar ook X: spannend, verrassend, avontuurlijk en toch vertrouwd.

Leve UiTX, leve de doelgroep jongeren!

De shift van BILL naar UiTX maakt deel uit van de werking van jongeren bij publiq. We werken daarnaast ook aan een aantal andere projecten en producten.

  • Een relevante jongerenkalender, geselecteerd en gecureerd door jongeren

Deze kalender zal verschijnen op www.UiT.be, en is ook beschikbaar als widget of API op maat voor partners. Meer informatie

  • UiTPAS voor jongeren

UiTPAS is een interessant instrument om ook bij jongeren vrijetijdsparticipatie te stimuleren. We verzamelden hier al heel wat good practices over en organiseren regelmatig kennismomenten waarbij UiTPASpartners uitwisselen over hun ervaringen. Meer informatie

Daarnaast werken we aan een ambitieus traject om UiTPAS ook op bovenlokaal niveau beschikbaar te maken voor álle jongeren in Vlaanderen en Brussel met een sterke propositie voor deze doelgroep. Via de publiq-nieuwsbrief blijf je op de hoogte van dit traject.

  • Kenniswerking rond jongeren

Jongeren bereiken en activeren is een uitdaging voor vele organisatoren en lokale overheden. We verzamelen onderzoek, good practices en organiseren regelmatig kennisevenementen rond deze doelgroep. Zo kan je leren van experts of van je collega’s.

Nog vragen over UiTX of over de werking van publiq rond jongeren? Contacteer Liesbeth!

Liesbeth De Clercq
Neem contact op met
Liesbeth De Clercq
Medewerker campagnes en projecten jongeren