1. 4e jaar deelname aan de campagne
Herhaling en herkenbaarheid is belangrijk. Diest doet voor het 4e jaar mee met Schatten van Vlieg. Op die manier weet het publiek ondertussen dat er bij hen een schatkist te vinden is.
2. Mond-tot-mondreclame
Je hebt er weinig invloed op, maar mond-tot-mondreclame valt niet te onderschatten. Families horen graag van andere families waar zij een leuke tijd beleefden. Wanneer families positief spreken over jouw goed georganiseerde zoektocht, vertaalt zich dat het jaar nadien in extra deelnemers!
De goede reviews van de schattenjagers kwamen ook bij onze redactie terecht en zij namen de zoektocht van Diest op in een tipsartikel op UiTmetVlieg.be.
Spoor bezoekers aan om een review of een foto te delen op sociale media met #schattenvanvlieg en @UiTmetVlieg, zodat onze redactie ook dit jaar de positieve woorden terugvindt.
3. Social DIESTence Programma
De gemeente Diest verwende de inwoners in de zomer van 2020 met een overkoepelend staycation programma. Alle coronaproof activiteiten werden verzameld onder de naam ‘Social DIESTence’. Ook Schatten van Vlieg was hier terug te vinden. Het programma werd opgepikt door de media en kreeg zo extra aandacht en bezoekers.
4. Sociale media
Er kwamen influencers langs die op sociale media positieve reacties deelden. Diest speelde hierop ook handig in door een Instawall te voorzien. Zij creëerden een leuke muur tijdens de zoektocht, een ideaal plekje om een foto te nemen en te delen op sociale media. En dat bleek een groot succes!