UiT in Print?
Printcommunicatie blijft de belangrijkste manier om nieuw publiek te bereiken en hen een eerste inkijk te geven in je aanbod aan vrijetijdsactiviteiten. Bovendien biedt het een rijk arsenaal aan redactionele mogelijkheden om je lezers te overtuigen om nieuwe vrijetijdsactiviteiten te proberen.
De workshop UiT in Print zet je hierbij op weg. Op interactieve wijze behandelen we de verschillende facetten van gedrukte vrijetijdscommunicatie, waaronder
- de rol van printmedia in je communicatiemix
- keuzes in grafisch design
- werking van redactionele processen.
- handige redactionele formats
- een methodiek om je publicatie beter af te stemmen op je doelpubliek en op je communicatiemix
Voor wie?
Voor lokale besturen en vrijetijdsorganisatoren die met een vrijetijdspublicatie (bv. een UiTmagazine) willen starten, of die een make-over van een bestaande publicatie overwegen.
Wat haal je uit deze workshop?
- Je bouwt je gedrukte UiTagenda of activiteitenoverzicht uit tot een professioneel communicatieproduct.
- Je leert hoe je met je publicatie je doelpubliek optimaal kan bereiken en overtuigen om deel te nemen aan vrijetijdactiviteiten.
- Je leert hoe je de achterliggende redactionele processen, zoals contentplanning, efficiënt kan vormgeven.
- Als je lokaal bestuur of je organisatie met UiTPAS werkt, dan leer je ook hoe je je publicatie optimaal inzet binnen je UiTPAS-communicatiestrategie.
Hoe pakken we dit aan?
Afhankelijk van de context staan we stil in meer of mindere mate bij de volgende stappen voor het uitwerken of optimaliseren van je vrijetijdspublicatie:
- Rol van de publicatie binnen de communicatiemix
- Content bepalen
- Doelpubliek detecteren
- Redactioneel concept uitwerken
- Bestaande publicatie evalueren en optimaliseren
- Redactieproces vormgeven
Praktisch
- Format: interactieve werksessie
- Duur: een werkdag
- Locatie: Bij jullie op locatie
- Begeleider: door een expert vrijetijdscommunicatie van publiq
- Prijs: Vanaf € 1200 (Contacteer ons voor een offerte op maat)
- Voor wie: Max. 12 medewerkers medewerkers die actief betrokken zijn bij de totstandkoming van je vrijetijdspublicatie. Het aantal deelnemers is beperkt om de kwaliteit van de interactie te garanderen.
Wil je meer info? Wil je deze sessie graag boeken? Neem dan contact op met Toon.

Wil je meer?
Voorbeelden uit de praktijk
Puurs-Sint-Amands grijpt fusie aan voor gemeentelijk UiTmagazine
“Als gemeente vinden we het belangrijk om in te zetten op vrijetijdscommunicatie en marketing van het brede vrijetijdsaanbod.”