UiT in Print belicht verschillende facetten van gedrukte cultuur- en vrijetijdscommunicatie: van communicatiemodellen en grafisch design tot redactionele processen. Daarnaast bevat het enkele handige formats en een methodiek om je publicatie beter af te stemmen op je doelpubliek en op je communicatiemix.

Voor wie?

Iedereen die zijn UiTpublicatie wil optimaliseren of opstarten van nul.

Wat leer je in deze sessie?

  • Je bouwt je gedrukte UiTagenda uit tot een professioneel communicatieproduct waarmee je je doelpubliek optimaal kan bereiken.
  • Je informeert, entertaint en stimuleert zoveel mogelijk mensen.

Hoe pakken we dit aan?

  1. Content bepalen
  2. Doelpubliek detecteren
  3. Redactioneel concept uitwerken
  4. Terugblik: bestaande publicatie evalueren
  5. Vooruitblik: publicatie optimaliseren
  6. Redactieproces vormgeven

Wil je meer info over deze vorming? Wil je deze sessie graag boeken? Neem dan contact op met Toon.

Toon Beullens
Neem contact op met
Toon Beullens
Partnermedewerker UiTnetwerk

Voorbeelden uit de praktijk

Puurs
Praktijkvoorbeeld

Puurs-Sint-Amands grijpt fusie aan voor gemeentelijk UiTmagazine

18 dec. 2019

“Als gemeente vinden we het belangrijk om in te zetten op vrijetijdscommunicatie en marketing van het brede vrijetijdsaanbod.”

Meer lezen