Bert Flossie (account Vrije Tijd – afd. Communicatie en Stadsmarketing) en Davy Steegmans (verantwoordelijke UiT-kanalen) houden de vinger aan de pols bij de vrijetijdscommunicatie van Stad Hasselt. Bert heeft het hele UiT-verhaal zien groeien vanaf het begin en lanceerde onder andere UiT-balie Sint-Truiden en UiTPAS Haspengouw. Op dit moment is hij verantwoordelijk voor de UiT-strategie bij Stad Hasselt. Davy zit al heel wat jaren aan de knoppen van heel wat UiT-kanalen (sociale media, website, magazine). Allebei nemen ze je graag mee in de nieuwe UiT-strategie en geven ze je een inkijk in het vernieuwde UiT-magazine op publiqForum 2022.

Stad Hasselt voelde een nood aan verandering op vlak van vrijetijdscommunicatie in Hasselt. Bert en Davy gingen te rade bij de Hasselaren en organiseerden focusgroepen en enquêtes. Deze onderzoeken toonden aan dat de inwoners een volledige scope van vrijetijdsactiviteiten misten in de UiT-communicatie. De communicatie richtte zich vooral op cultuur en kunst, waardoor bijvoorbeeld sport of jeugd geen plaats kreeg. Stad Hasselt werkte daarom een volledig nieuwe strategie uit die het volledige vrijetijdsaanbod omvat.

(c) Stad Hasselt
(c) Stad Hasselt

Deze transformatie vormde de aanzet voor een gloednieuw magazine over alles wat er in Hasselt te beleven valt. Het vernieuwde UiT-magazine staat boordevol interviews, leuke weetjes en mooie reportages en dat allemaal in een gloednieuwe look&feel. De focus gaat verder dan een overzicht aan activiteiten, het magazine brengt de mensen en verhalen achter het aanbod in beeld. Kan je niet wachten tot 15 december om het resultaat te zien? Neem al snel een kijkje!

(c) Stad Hasselt
(c) Stad Hasselt
Mensen krijgen niet veel print meer in de bus, daardoor voelen we dat inwoners het waarderen dat wij nog werk maken van een fysiek magazine.
Bert Flossie
Account Vrije Tijd Stad Hasselt

De bevragingen leerden dat vele Hasselaren een voorkeur geven aan print communicatie. Daarom werkten Bert en Davy een crossmediale aanpak uit, waarbij online en offline boodschappen elkaar aanvullen en versterken. Inwoners krijgen het UiT-magazine maandelijks in de brievenbus. Bezoekers kunnen het magazine raadplegen in diverse handelszaken of afhalen bij Toerisme Hasselt. Deze fysieke vorm van communicatie vult Stad Hasselt aan met boodschappen op sociale media en de website. Een artikel uit het magazine keert bijvoorbeeld licht gewijzigd als blogpost terug op de website. Het belang en de voordelen van deze crossmediale benadering lichten Bert en Davy je in detail toe op het publiqForum.