Hanna werkte in september en oktober 2022 als stagiaire marketing & communicatie bij publiq. Via deze stage kon ze twee maanden ervaring opdoen in de vrijetijds- en cultuursector. Hanna blikt even terug op haar tijd in het marcomteam!

Dag Hanna! Hoe kwam je bij ons terecht?

"Via een zoekertje op een vacaturedatabank. Het zoekertje sprak me direct aan, zowel de inhoud als de toon van de advertentie. Ik heb mijn vorige stageplaats ervaren als formeel en strikt, daarom was het een vereiste voor mij om terecht te komen bij een bedrijf met een aangename en familiale sfeer. Dit heb ik uiteindelijk ook gevonden bij publiq!

Wat waren jouw taken?

Hanne: "Mijn takenpakket was heel divers en uitgebreid! Voornamelijk schreef ik listicles voor uitinvlaanderen.be en maakte ik content voor de Facebook- en Instagrampagina van UiTinVlaanderen. Ik leerde werken met Google ads en nam deel aan brainstorms over de contentplanning, de nieuwsbrief, advertenties, het jongerenmerk UiTX en nieuwe campagnes voor studenten kick-offs.

Wat vond je het leukst aan je takenpakket?

Het leukste vond ik dat het erg uitgebreid en gevarieerd was. Daarom kon ik echt kiezen waaraan ik wou werken en kon ik mijn eigen tijd indelen. Wanneer ik bijvoorbeeld even geen inspiratie had tijdens het schrijven van het artikel, kon ik even focussen op iets anders. Doorheen mijn stage heb ik de vrijheid gekregen om zelf aan te geven op welke taken ik mij wou toeleggen. Daardoor ben ik redelijk veel met Google Ads aan de slag kunnen gaan, iets wat ik echt wou leren.

Wat heb je bij ons geleerd?

Tijdens mijn stage heb ik erg veel geleerd, maar een van de lessen die me voornamelijk gaat bijblijven, is dat ik mezelf niet kan vergelijken met anderen, zeker niet met mijn meer ervaren collega's.

Een tweede belangrijke les voor mij is om 'de berg in stukken te hakken'. Op sommige momenten voelde ik me overweldigd wanneer ik veel taken op mijn to-do lijstje had staan. Dan was ik bang dat ik niet op tijd ging klaar geraken. Ondertussen weet ik dat wanneer ik een grote taak opdeel in kleine taken en zo stap voor stap te werk ga, het allemaal eigenlijk wel haalbaar is.

Ook heb ik geleerd dat snel werken geen garantie is voor goed werk. Het is productiever om iets langer te werken aan mijn taken, dan om iets vol fouten af te leveren.

Ook zijn mijn vaardigheden op vlak van (foutloos) schrijven, Google Ads en adverteren op Facebook en Instagram er enorm op vooruit gegaan.

Welke ervaring zal je het meest bijblijven?

De studenten kick-offs met collega's Hanne en Helena ga ik niet snel vergeten! Ondanks het feit dat dit lange en vermoeiende dagen waren, stond ik elke dag met een blij hoofd op het terrein. De sfeer onder de collega's op de kick-offs werkte aanstekelijk en gaf echt energie.

Hanne bij het Rad van Cultuur

Zelf stage lopen bij publiq? Bekijk onze vacatures en stel je kandidaat!