Eind februari vervoegt Michaël Mariën de directie van publiq als Directeur Marketing & Customer Experience.
Michaël zette de voorbije jaren mee het GUM (Gents Universiteitsmuseum) op de kaart als ‘Forum voor Wetenschap, Twijfel & Kunst’ en zorgde er mee voor dat jongeren sterk deel uitmaken van het DNA én het publiek van het nieuwe museum. Daarvoor was hij o.a. Hoofd Marketing, Communicatie & Interactie bij Kunstencentrum Vooruit en werkte hij bij verschillende communicatiebureaus.
Met Michaël in het team is de verdere groei voor UiTinVlaanderen, Vlieg, UiTX, UiTPAS en museumpas verzekerd.
Ellen Van den Berghe, Algemeen Directeur van publiq: "Met deze versterking van de directie wil publiq de komende jaren nog meer dan ooit tevoren het publiek en de vrijetijdsparticipant centraal stellen. Michaëls ervaring in de culturele sector en liefde voor de eindgebruiker zullen de komende jaren ongetwijfeld bijdragen aan een verdere groei voor UiTinVlaanderen, Vlieg, UiTX, UiTPAS en museumpas. Met zijn enthousiasme slaagde Michaël er al in de eerste kennismakingsgesprekken in het team warm te maken voor vele toekomstige dromen. We zijn dan ook heel blij om zo een topper bij publiq te mogen verwelkomen."
Michaël: “Zoveel mogelijk mensen betrekken bij het rijke en wonderlijke culturele en vrijetijdsaanbod in Vlaanderen, Brussel en daarbuiten – ook zij die er moeilijk toegang toe vinden - is een droomjob. Daarbij kleine, grote en heel grote stenen verleggen, samen met het fantastische publiq-team en veel partnerorganisaties, is iets waar ik ongelooflijk naar uitkijk.”